Zadawanie pytań i oczekiwanie na odpowiedź w klasie czwartej, czyli mój sposób na rozpoczęcie lekcji
Lekcja w klasie czwartej toczy się czasem w leniwym tempie. Uczniowie niekoniecznie są samodzielni. Niektórzy w bardzo wolnym tempie zapisują informacje. Trudno jest czasem skupić ich uwagę, zwłaszcza po bardzo absorbujących zajęciach w czasie przerwy.
Lubię witać moich uczniów pytaniami, które wyświetlam przy pomocy projektora. Uczniowie zajmują miejsca i przygotowują odpowiedzi na postawione pytanie. To czas koncentracji ich uwagi i wyciszenia.
Bardzo podoba się moim uczniom darmowy generator ze zwierzątkami, do którego link zamieszczam poniżej.
https://www.fodey.com/generators/animated/talking_squirrel.asp
Na każdą lekcję szykuję tylko jedno pytanie. Najczęściej dotyczy ono materiału z poprzedniej lekcji. Czasem powracam do pytań sprzed kilku lekcji, jeśli materiał wymaga utrwalenia lub powtórzenia do sprawdzianu.
Bardzo przydaje się komplet pytań na lekcję powtórzeniową, np. po omówionym rozdziale.
Warto też opracować pytania na lekcje poświęcone lekturze.
To może być pytanie, na które przez całą lekcję będziemy poszukiwali odpowiedzi. Pytanie, na które nie ma jednej trafnej odpowiedzi.
Polecam takie rutynowe rozpoczynanie lekcji.
Chętnie też poznam inne sposoby, które nie wymagają długiego czasu przeznaczonego na przygotowania.
Komentarze
Prześlij komentarz