Stacje zadaniowe na lekcji poświęconej lekturze


 


Czytanie lektur nie jest ulubionym zajęciem uczniów. Warto więc zadbać o lekcje z tekstem literackim i zorganizować je tak, aby nawet ten uczeń, który nie przeczytał utworu, jak najwięcej z niego zapamiętał.

Tak zwane stacyjki są niezawodne. Przekonała się o tym klasa 7a.

Zadania były dostosowane do możliwości klasy, dlatego zaangażowanie uczniów było wielkie. Uczniowie pracowali w ciszy. Motywacja do wykonania zadania była satysfakcjonująca, a dynamika pracy ogromna.

Dlaczego warto stosować na lekcji taką formę pracy?

  • Uczniowie mają więcej pomysłów,
  • wspólnie dokonują wyboru najciekawszego, najlepszego, najtrafniejszego,
  • wszyscy są odpowiedzialni za wykonania zadania,
  • podział zadań odbywa się według talentów, możliwości, umiejętności w ramach grupy,
  • uczniowie uświadamiają sobie, jakie posiadają zalety,
  • następuje poprawa relacji pomiędzy uczniami,
  • uczniowie wykonują obszerniejszą pracę niż w przydatku indywidualnej realizacji zadania,
  • pracują w otoczeniu innych osób i otrzymują od nich wsparcie.

Polecam!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca