Jesteśmy autorami komiksu z nowymi przygodami Kajka i Kokosza

 



Klasa 4b na lekcji języka polskiego projektowała autorskie komiksy z nowymi przygodami Kajka i Kokosza.

Tworzenie komiksu to fascynująca przygoda, dostępna dla każdego. Wystarczy kartka papieru, kredki i... wyobraźnia pozwalająca na wykreowanie postaci.

Podczas lekcji uczniowie stworzyli komiks: narysowali relacje bohatera z jego towarzyszami, ustawili kadr oraz zaplanowali dymki z wypowiedziami bohaterów. W tym celu wcielili się w role scenarzystów, kolorystów, rysowników i redaktorów.


Zajęcia kształciły u uczniów umiejętność tworzenia i redagowania tekstów przy jednoczesnym rozwijaniu ich wyobraźni oraz myślenia kreatywnego, innowacyjnego i krytycznego.




Uczniowie doskonalili umiejętność odczytywania komiksów, wskazywali elementy komiksu, odpowiednio dobierali dymki i rozmieszczali je w ramce, odczytywali zapisy w dymkach w odpowiedniej kolejności, tworzyli krótką opowieść fabularną na wybrany przez siebie temat.



Na zakończenie zajęć uczniowie przypinali swoje prace do tablicy i oglądali prace kolegów. Zwracali uwagę na użycie zróżnicowanych elementów komiksu, które zostały omówione na lekcji. Oceniali prace i uzasadniali swoje zdanie.

Zajęcia uczniom bardzo się spodobały i na pewno pozostaną na długo w ich pamięci.

Komentarze

  1. Super pomysł :) Sama również ten pomysł wdrażałam, ale jako zadanie domowe... stąd moje pytania: ile czasu zajęła realizacja tego zadania? czy uczniowie mieli określoną ilość okienek czy sami o tym decydowali? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór. Moi uczniowie potrzebowali na wykonanie zadania 2 lekcji. Samodzielnie decydowali o tym, gdzie udali się bohaterowie, ile okienek znajdzie się w ich komiksie itp. Przyznam się, że unikam zadań domowych. Praca wykonana przez ucznia na lekcji jest pracą samodzielną :) Wtedy mam tego pewność.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca