Wśród bohaterów lektury ,,Chłopcy z Placu Broni"- Dzień Głośnego Czytania
W Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w klasie 5 zorganizowałam akcję czytelniczą promującą czytanie lektury ,,Chłopcy z Placu Broni".
Warto pamiętać, że czytanie na głos już najmłodszym dzieciom stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię.Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu.
Aby uatrakcyjnić zajęcia, zaproponowałam uczniom, aby zadbali o stroje i rekwizyty, które dość swobodnie łączą się z treścią książki, przenoszą nas w czas trwania utworu.
Uczniowie pamiętali o modulowaniu głosem i zwracaniu uwagi na znaki przestankowe.
Oto jak uwieczniła naszą akcję czytelniczą kamera aparatu fotograficznego:
Oto jak uwieczniła naszą akcję czytelniczą kamera aparatu fotograficznego:
Zdecydowana większość moich uczniów stwierdziła, że lubi Dni Głośnego Czytania i podała następujące argumenty:
- ciekawy przebieg zajęć/ lekcji,
- możliwość trenowania głośnego czytania,
- duże zaangażowanie uczniów w przygotowanie akcji,
- zgranie klasy, integracja zespołu klasowego, miłe spędzenie czasu z rówieśnikami,
- siedzenie w innych miejscach/ poza ławkami,
- wzajemne słuchanie siebie,
- wzbogacanie słownictwa,
- uczenie się na swoich błędach,
- brak konieczności notowania/ pisania,
- nabywanie odwagi/ przełamywanie oporów,
- czytanie książek, po które sami byśmy nie sięgnęli,
- szybko mijający czas.
Komentarze
Prześlij komentarz