Wśród bohaterów lektury ,,Chłopcy z Placu Broni"- Dzień Głośnego Czytania



W Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w klasie 5 zorganizowałam akcję czytelniczą  promującą czytanie lektury ,,Chłopcy z Placu Broni".




Warto pamiętać, że czytanie na głos już najmłodszym dzieciom stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię.


Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu.

Aby uatrakcyjnić zajęcia, zaproponowałam uczniom, aby zadbali o stroje i rekwizyty, które dość swobodnie łączą się z treścią książki, przenoszą nas w czas trwania utworu.






Uczniowie pamiętali o modulowaniu głosem i zwracaniu uwagi na znaki przestankowe. 

Oto jak uwieczniła naszą akcję czytelniczą kamera aparatu fotograficznego:




Zdecydowana większość moich uczniów stwierdziła, że lubi Dni Głośnego Czytania i podała następujące argumenty:
  • ciekawy przebieg zajęć/ lekcji,
  • możliwość trenowania głośnego czytania,
  • duże zaangażowanie uczniów w przygotowanie akcji,
  • zgranie klasy, integracja zespołu klasowego, miłe spędzenie czasu z rówieśnikami,
  • siedzenie w innych miejscach/ poza ławkami,
  • wzajemne słuchanie siebie,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • uczenie się na swoich błędach,
  • brak konieczności notowania/ pisania,
  • nabywanie odwagi/ przełamywanie oporów,
  • czytanie książek, po które sami byśmy nie sięgnęli,
  • szybko mijający czas.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych