Kreatywnie i twórczo na lekcji języka polskiego w Dniu Kropki- komiksowe historie




Uczniowie klasy 6a i 7a wzięli udział w projekcie eTwinning ,,Ja i Kropka”.

W ramach wspólnie wykonywanych zadań partnerskich stworzyli oryginalne komiksy, najczęściej  w formie kolażu. 

Komiks to historia składająca się z obrazków i tekstu; Nazwa pochodzi od angielskiego zwrotu „comic strip”, który upowszechnił się jako „comics”.
W procesie tworzenia komiksu najważniejszy jest pomysł. Scenarzysta, czyli twórca scenariusza, gdy ma gotową fabułę, wysyła ją rysownikowi, który stara się ją ożywić swoimi rysunkami. Rysownik najpierw przygotowuje storyboard, czyli bardzo proste rozplanowanie kadrów i plansz. Następnie, po akceptacji wydawcy, tworzy gotowe ilustracje. Czasem komiks przygotowuje wielu specjalistów. Zdarza się także, że całą pracą zajmuje się jedna osoba.
Moi uczniowie pracowali w parach.

Podczas lekcji uczniowie wskazywali elementy komiksu, odpowiednio dobierali dymki/ chmurki i rozmieszczali je w ramce/ na kartce, odczytywali zapisy w dymkach w odpowiedniej kolejności,  tworzyli autorską opowieść fabularną na wskazany  temat. Potrafili przeanalizować obrazek i w sposób spójny i logiczny omówić treść na nim przedstawioną, a następnie powiązać ilustrację z zapisaną krótką wypowiedzią.


Powstałe w wyniku twórczej pracy komiksy stworzyły zbiór autorskich prac pt. ,,Jak to z KROPKĄ było”.






Zajęcia kształciły u uczniów umiejętność tworzenia i redagowania tekstów przy jednoczesnym rozwijaniu ich wyobraźni oraz myślenia kreatywnego, innowacyjnego i krytycznego.



Uczniowie wcielili się w role scenarzystów, kolorystów, rysowników i redaktorów. Rozwijali kreatywność i współpracę w parze.
Eksperymentowanie z formą i treścią słów zaowocowało pięknymi i ciekawymi pracami.




Na zakończenie zajęć uczniowie z przyjemnością oglądali i czytali powstałe stworzone przez siebie komiksy. Analizowali i oceniali własną pracę. Jak była taka potrzeba, to dokonywali korekty błędów. Podpowiadali rozwiązania i doceniali swoje pomysły.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych