Kreatywnie i twórczo na lekcji języka polskiego w Dniu Kropki- komiksowe historie
W ramach wspólnie wykonywanych zadań partnerskich stworzyli oryginalne komiksy, najczęściej w formie kolażu.
Komiks to historia składająca się z obrazków i tekstu;
Nazwa pochodzi od angielskiego zwrotu „comic strip”, który upowszechnił się jako
„comics”.
W procesie tworzenia komiksu najważniejszy jest pomysł. Scenarzysta, czyli twórca
scenariusza, gdy ma gotową fabułę, wysyła ją rysownikowi, który stara się ją ożywić
swoimi rysunkami. Rysownik najpierw przygotowuje storyboard, czyli bardzo proste
rozplanowanie kadrów i plansz. Następnie, po akceptacji wydawcy, tworzy gotowe
ilustracje. Czasem komiks przygotowuje wielu specjalistów. Zdarza się także, że całą pracą zajmuje się jedna osoba.
Moi uczniowie pracowali w parach.
Podczas lekcji uczniowie wskazywali elementy komiksu, odpowiednio dobierali dymki/ chmurki i rozmieszczali je w ramce/ na kartce, odczytywali zapisy w dymkach w odpowiedniej kolejności, tworzyli autorską opowieść fabularną na wskazany temat. Potrafili przeanalizować obrazek i w sposób spójny i logiczny omówić treść na nim przedstawioną, a następnie powiązać ilustrację z zapisaną krótką wypowiedzią.
Powstałe w wyniku twórczej pracy komiksy stworzyły zbiór autorskich prac pt. ,,Jak to z KROPKĄ było”.
Zajęcia kształciły u uczniów umiejętność tworzenia i redagowania tekstów przy jednoczesnym rozwijaniu ich wyobraźni oraz myślenia kreatywnego, innowacyjnego i krytycznego.
Uczniowie wcielili się w role scenarzystów, kolorystów, rysowników i redaktorów. Rozwijali kreatywność i współpracę w parze.
Eksperymentowanie z formą i treścią słów zaowocowało pięknymi i ciekawymi pracami.
Komentarze
Prześlij komentarz