Memy pomagają w zapamiętaniu zdań złożonych podrzędnie podmiotowych

Zbliża się czas, gdy uczniowie oddadzą wypożyczone podręczniki do biblioteki. Co zaproponować uczniom na lekcji? Jak urozmaicić zadania? Jak wykorzystać telefony, z którymi uczniowie przychodzą do szkoły? Proponuję tworzenie memów.

Uczniowie lubią tego typu aktywności i mają wiele pomysłów. Warto jednak ujednolicić działania i na przykład umówić się na jeden (wybrany) darmowy generator memów.  Polecam generator bardzo prosty w obsłudze, który umożliwia wstawienie własnego zdjęcia bez żadnego problemu.
Link zamieszczam poniżej.

Oczywiście, należy korzystać ze swoich fotografii lub tych, które w sieci udostępnione są na wolnych licencjach.  Ja polecam platformę, na której znajdują się zdjęcia w bardzo dobrej jakości.
Link zamieszczam poniżej.


Polecam skoncentrowanie uwagi uczniów na niewielu zagadnieniach/ pojęciach. Zależy nam przecież na utrwaleniu konkretnych umiejętności. W tym wpisie prezentuję memy, które powstały podczas ćwiczeń w budowaniu zdań złożonych podrzędnie podmiotowych.

Zaprojektowane przez uczniów memy prezentowaliśmy na forum klasy, zapisywaliśmy zdania w zeszytach, rysowaliśmy wykresy itp. Było dużo śmiechu, ale efekt został osiągnięty. Uczniowie potrafią rozpoznawać zdania złożone podrzędnie podmiotowe. Ta metoda pracy okazała się bardzo skuteczna.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca