Memy pomagają w zapamiętaniu zdań złożonych podrzędnie podmiotowych
Zbliża się czas, gdy uczniowie oddadzą wypożyczone podręczniki do biblioteki. Co zaproponować uczniom na lekcji? Jak urozmaicić zadania? Jak wykorzystać telefony, z którymi uczniowie przychodzą do szkoły? Proponuję tworzenie memów.
Uczniowie lubią tego typu aktywności i mają wiele pomysłów. Warto jednak ujednolicić działania i na przykład umówić się na jeden (wybrany) darmowy generator memów. Polecam generator bardzo prosty w obsłudze, który umożliwia wstawienie własnego zdjęcia bez żadnego problemu.
Link zamieszczam poniżej.
Oczywiście, należy korzystać ze swoich fotografii lub tych, które w sieci udostępnione są na wolnych licencjach. Ja polecam platformę, na której znajdują się zdjęcia w bardzo dobrej jakości.
Link zamieszczam poniżej.
Polecam skoncentrowanie uwagi uczniów na niewielu zagadnieniach/ pojęciach. Zależy nam przecież na utrwaleniu konkretnych umiejętności. W tym wpisie prezentuję memy, które powstały podczas ćwiczeń w budowaniu zdań złożonych podrzędnie podmiotowych.
Zaprojektowane przez uczniów memy prezentowaliśmy na forum klasy, zapisywaliśmy zdania w zeszytach, rysowaliśmy wykresy itp. Było dużo śmiechu, ale efekt został osiągnięty. Uczniowie potrafią rozpoznawać zdania złożone podrzędnie podmiotowe. Ta metoda pracy okazała się bardzo skuteczna.
Komentarze
Prześlij komentarz