W pustyni i w puszczy- zakodowane informacje

Omawianie lektury szkolnej nie musi być ani schematyczne, ani nudne. 

 

 

Warto zaskoczyć uczniów nowymi aktywnościami lub powrotem do czynności, których dawno nie podejmowaliśmy.

Przygotowałam dla moich uczniów zakodowane informacje z lektury. 
 
 
Każda wiadomość jest inna i nic je ze sobą nie łączą prócz tego samego źródła.


Uczniowie moje je rozkodować indywidualnie lub w parach. 

 

Ważne- w wiadomości nie ma polskich znaków. 

 

Może to stanowić dodatkową trudność dla uczniów.


Moi uczniowie po rozkodowaniu mają za zadanie zapisać wiadomość zgodnie z zasadami pisowni, a następnie wyjaśnić, co łączy  informację z lekturą szkolną. 

Zależy mi na tym, aby uczniowie wykazali się znajomością lektury, a rozkodowaną wiadomość potraktowali jako punkt wyjścia.

Oczywiście, jedna informacja trafia do kilku uczniów, którzy siedzą w oddaleniu od siebie.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca