Kolorowe części mowy, czyli jak wykorzystać barwy do nauki języka polskiego


Wkrótce na lekcji języka pytam  uczniów z recytacji wybranego wiersza Wisławy Szymborskiej.  

Co zrobić, aby lekcja nie była nudna? 

Po pierwsze, moi uczniowie wygłaszają z pamięci różne wiersze tego samego autora. Dzięki temu poznają twórczość konkretnego poety i z zainteresowaniem przysłuchują się wystąpieniom swoich rówieśników. Po drugie, przygotowuję dla uczniów zadania na tę lekcję, aby przeplatali słuchanie poezji ciekawymi aktywnościami. 

Tym razem przygotowałam ćwiczenia dla uczniów z klasy piątej i szóstej. 


 

Zadanie będzie polegało na tym, aby:

  1. przyporządkować każdej części mowy określony kolor, współtworząc tym samym legendę,
  2. rozpoznać część mowy poprzez pomalowanie kafelka według instrukcji zamieszczonej w legendzie,
  3. odmienić przez przypadki wybrany rzeczownik,
  4. określić formy gramatyczne czasownika,
  5. wypisać przysłówki i określić ich stopień,
  6. wynotować wyrazy nieodmienne i ułożyć z nimi zdania.

Z pewnością nudno na lekcji nie będzie.

Jeśli tempo pracy będzie wolne, z niektórych zadań  zrezygnuję.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca