Kolorowe części mowy, czyli jak wykorzystać barwy do nauki języka polskiego
Wkrótce na lekcji języka pytam uczniów z recytacji wybranego wiersza Wisławy Szymborskiej.
Co zrobić, aby lekcja nie była nudna?
Po pierwsze, moi uczniowie wygłaszają z pamięci różne wiersze tego samego autora. Dzięki temu poznają twórczość konkretnego poety i z zainteresowaniem przysłuchują się wystąpieniom swoich rówieśników. Po drugie, przygotowuję dla uczniów zadania na tę lekcję, aby przeplatali słuchanie poezji ciekawymi aktywnościami.
Tym razem przygotowałam ćwiczenia dla uczniów z klasy piątej i szóstej.
Zadanie będzie polegało na tym, aby:
- przyporządkować każdej części mowy określony kolor, współtworząc tym samym legendę,
- rozpoznać część mowy poprzez pomalowanie kafelka według instrukcji zamieszczonej w legendzie,
- odmienić przez przypadki wybrany rzeczownik,
- określić formy gramatyczne czasownika,
- wypisać przysłówki i określić ich stopień,
- wynotować wyrazy nieodmienne i ułożyć z nimi zdania.
Z pewnością nudno na lekcji nie będzie.
Jeśli tempo pracy będzie wolne, z niektórych zadań zrezygnuję.
Komentarze
Prześlij komentarz