Jesteśmy autorami trimino polonistycznego




Metody i techniki nauczania oparte na mechanizmach gier dydaktycznych mogą być stosowane zarówno podczas lekcji powtórzeniowych, jak również przy realizacji nowego materiału nie tylko na lekcjach języka polskiego.


Gry dydaktyczne wspomagają proces nauczania – uczenia się i przekładają się na efektywność kształcenia, rozwijają wyobraźnię i uczą kreatywności w działaniu.


Gry dydaktyczne wpływają na sferę: intelektualną, emocjonalną, motywacyjną i społeczno-moralną. Doskonalą wszystkie operacje myślowe i skutecznie przyczyniają się do rozwijania spostrzegawczości, wyobraźni, pamięci, zaś przez swoją atrakcyjność dostarczają wielu przyjemnych doznań, które budzą pozytywną motywację do nauki.


Z tego powodu- po etapie rozwiązywania trimino opracowanego przez nauczyciela- uczniowie projektowali własne trimino.


Zaczynali od opracowania układu/ siatki trimino. Następnie- zgodnie z ustalonymi zasadami na lekcji- otrzymywali klucz do tworzonej gry, np. konkretną zasadę ortograficzną, lekturę obowiązkową, zakres wiedzy z nauki o języku. Dopiero wówczas opracowywali pary, które lokowali w trimino.


Na koniec rozcinali poszczególne elementy, a wycięte trójkąty przekazywali koledze/ koleżance według ustalonych na lekcji reguł.



Zadanie uczniom bardzo się podobało, a czas mijał bardzo szybko. Polecam tę metodę wszystkim nauczycielom.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca