Jak zmieścić lekturę w pudełku?- Mały Książę
Atrakcyjna metoda zmotywowała uczniów do pracy i sprawiła, że po książkę sięgnęli także Ci, którzy jej nie przeczytali.
Zadanie bardzo się podobało, uczniowie zwracali uwagę, że niezbędna się okazała wyobraźnia i kreatywność. Połączyliśmy to, co przyjemne, z tym, co pożyteczne.
Wcześniej poprosiłam uczniów, by podczas cyklu omawiania lektury zastanowili się, jakie rekwizyty będą im się kojarzyły z treścią utworu oraz pomogą go zapamiętać.
Nie narzucałam ich formatu, nie określiłam ilość rekwizytów, choć udzieliłam kilku podpowiedzi na lekcjach z lekturą. Poinformowałam jednak uczniów, że ich zadaniem będzie omówienie zawartości pudełka i uzasadnienie dobranych przedmiotów.
Prezentacja miała formę pokazu. Autor pudełka sam demonstrował jego wnętrze oraz rekwizyty. Opowiadał o nich, wykazując się znajomością lektury. Argumentował dobór, wygląd itp. posługując się skojarzeniami.
Oczywiście, niektóre się elementy się powtarzały, ale służyło to utrwaleniu treści lektury. Uczniowie zapamiętali więcej z treści lektury, byli zaciekawieni wytworami i słuchali uważnie swoich wypowiedzi.
Oczywiście, niektóre się elementy się powtarzały, ale służyło to utrwaleniu treści lektury. Uczniowie zapamiętali więcej z treści lektury, byli zaciekawieni wytworami i słuchali uważnie swoich wypowiedzi.
Najważniejszy dla mnie był fakt, że każdy uczeń został zmotywowany do tego, by wypowiedzieć na forum chociaż kilka zdań.
Nie od dziś wiadomo, że wypowiedzi ustne zawsze bardzo stresują uczniów, a zadanie pozwoliło na pokonanie własnych słabości i pokazało, że kilkuminutowa wypowiedź nie jest czymś bardzo trudnym.
Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko mają szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść, ale przede wszystkim trenują umiejętność argumentowania.
Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko mają szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść, ale przede wszystkim trenują umiejętność argumentowania.
Komentarze
Prześlij komentarz