Za drzwiami starej szafy- po lekturze "Opowieści z Narnii"

 
 
Lektura "Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa" bardzo  podobała się uczniom.
 
Świat za drzwiami starej szafy rozbudzał wyobraźnię uczniów, dlatego zaproponowałam im krótkie zadanie redakcyjne. 
 
Uczniowie opisywali świat, do którego chcieliby się przenieść za sprawą tajemniczej starej szafy.  
 
Uczniowie z entuzjazmem zabrali się do pracy. 
Poniżej zamieszczam  przykładowe zadania.




W pokoju u babci znalazłam starą szafę. Bardzo ciekawiło mnie, co się w niej znajduje, więc szybko zajrzałam do środka. Olśniło mnie, gdy otworzyłam drzwi. Słońce otulało moją twarz. Wszędzie rosły kolorowe drzewa, a na nich wisiały słodkie ciasteczka. Trawa smakowała jak rurki z kremem. Rzeki płynęły mleczną czekoladą, na której pływają białe, miękkie pianki o smaku waniliowym. W oddali widać było cukierkową wioskę i żelkowy las. Żyją tu bajkowe stwory, mówiące zwierzęta i śpiewające kwiaty. Miejsce to jest wspaniałe, jak z marzeń. Chciałabym tu zamieszkać i prowadzić słodkie, spokojne życie leniuszka.

 

 


Przechodząc przez moją szafę, chciałbym dostać się do krainy, w której nie ma smutku, gniewu i wojen. W krainie tej byłoby dużo mistycznych stworzeń, takich jak fauny, minotaury, smoki czy zwierzęta mówiące ludzkim głosem. W świecie tym panowałaby wieczna wiosna, wokół pełno byłoby kwiatów i zieleni oraz śpiewających ptaków. W świecie tym nie byłoby konfliktów, wszyscy będą się przyjaźnić oraz będą dla siebie mili. Będzie to najbezpieczniejsze miejsce na świecie i nazywać się będzie ,,Alexland".

 

Wchodząc do szafy, chciałabym się przenieść do krainy, w której panuje tylko dobro.
W moim wymarzonym świecie nie ma miejsca na zło. Każdy chodzi uśmiechnięty. Nikt
nie choruje, nie czuje bólu. Ludzie są dla siebie mili i pomagają sobie nawzajem.
Moim marzeniem jest umieć latać, dlatego wszyscy mieliby tam takie zdolności. Otoczenie mojej wymarzonej krainy jest przepiękne. Dookoła kwitną różowe kwiaty
i drzewa. Trawy są idealnie zielone, a rzeki czyste i niebieskie. Bardzo chciałabym się znaleźć kiedyś w takim miejscu.

 
 
Gdybym miała możliwość przeniesienia się przez szafę do magicznej krainy w innym wymiarze, chciałabym przenieść się do spokojnego i magicznego świata. Chciałabym spotkać w lesie dużo mitycznych stworzeń, takich jak ogry, centaury i jednorożce. Leżałabym w trawie i przyglądałabym się matce naturze. W tej krainie panowałaby wieczna wiosna. Rosa spływałaby z kwiatów i trawy, drzewa zazieleniłyby się, a pszczoły i motyle latałyby wesoło zbierając nektar. Ta kraina nazywałaby się Fendianią.

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca