Wśród homofonów


 




Homofony to koszmar niejednego ucznia. Sprawdzanie pisowni w słowniczku niewiele pomoże, jeśli nie znamy znaczenia danego słowa.


Dlaczego tak się dzieje? Zacznijmy od definicji.

Homofonami nazywamy wyrazy, które brzmią identycznie, mimo różnej pisowni i innego kontekstu/znaczenia.


Z tego powodu niewskazane jest sprawdzanie uczniów ze znajomości pisowni pojedynczego wyrazu, jeśli nie podamy uczniom znaczenia.
 

 Dlaczego? Każdy z nich może mieć rację, jeśli prawidłowo wyjaśni powód tej formy zapisu. 

 


Co musieli zrobić uczestnicy projektu?

Po pierwsze, korzystając ze słowników, wyjaśnić, co to jest homofon. Po drugie, każdy uczeń odnajdywał homofony na karcie pracy, a następnie zapisał znaczenie pięciu par homofonów w zeszycie przedmiotowym.

 


Atmosfera podczas zajęć była fantastyczna. Uczniowie odkrywali tajemnicze słowa, byli skupieni na zadaniu.

 


Niektórzy stwierdzili, że dopiero teraz zrozumieli, z czego wynikają różnice w pisowni. Polecam tę formę pracy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW