Wyczytane z lektur szkolnych


 




Projekt edukacyjny

Wyczytane z lektur szkolnych



Czytanie lektur szkolnych stanie się zajęciem ciekawym, nieszablonowym, nowatorskim. Będziemy poszukiwali ciekawych rozwiązań i aktywności podczas pracy z lekturą.


Cele projektu:

  • wprowadzenie uczniów w świat literatury, ugruntowanie ich zainteresowań czytelniczych oraz wyposażenie w kompetencje czytelnicze potrzebne do krytycznego odbioru utworów literackich i innych tekstów kultury,
  • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,
  • wychowanie do wartości poprzez wdrażanie uczniów do krytycznego czytania tekstów, wyrażania własnej opinii, argumentowania i oceniania postawy bohaterów,
  • rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, zarówno cichego, jak i głośnego,
  • zachęcanie do pracy z lekturą poprzez rozwijanie kompetencji cyfrowych, nowatorskie formy pracy rozwijające kreatywność uczniów.


Podczas realizacji projektu nastąpi wymiana doświadczeń i wypracowanych materiałów. Stworzymy bank ciekawych pomysłów na zajęcia z lekturą szkolną. Podzielimy się materiałami projektowymi w grupach nauczycielskich, na portalach społecznościowych itp.

Ani lektury, ani formy pracy nie zostaną z góry określone. Każda szkoła wybiera minimum 3 lektury szkolne.

W wyniku projektu powstaną materiały elektroniczne oraz internetowe stworzone za pomocą narzędzi internetowych i w formie tradycyjnej, np. nagrania, filmiki, prezentacje, elektroniczna książka, mówiące awatarki, plakaty internetowe, wystawa zdjęć, plakaty, prace techniczne. Postawimy na współpracę i wzajemną inspirację.

Komentarze

  1. Bardzo chętnie dołączyłabym do współpracy. Uczę w kl.4,6 i 8.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę. Projekt ma status "oczekujący" i czeka na akceptację na platformie e-Twinning. Proszę poszukać mnie na platformie i dodać mnie do swoich kontaktów. Warto też na platformie e-Twinning wysłać do mnie wiadomość ze wskazaniem projektu, do którego chce Pani dołączyć. Zapraszam.
    Wioletta Rafałowicz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca