Skarbiec wiedzy o lekturze, czyli lektura w pudełku- Hobbit, czyli tam i z powrotem

Myślenie obrazami to element efektywnego uczenia się.
Z tego powodu na lekcji języka polskiego wielokrotnie stosujemy wspomnianą metodę pracy.
W ramach projektu “Wyczytane z lektur szkolnych” uczniowie klasy 6a przygotowywali lekturę w pudełku.
Poszukując materiałów, wykonując elementy pudełka, uczniowie angażowali się, czytali ze zrozumieniem, szukali cytatów, aby w sposób ciekawy i zgodnie z treścią lektury zaprezentować wydarzenia, bohaterów, miejsce akcji itp.
Prezentując swoje zadanie, każdy uczeń wypowiadał się na forum, uzasadniał swój wybór, ćwicząc argumentowanie.
Podczas lekcji odgadywaliśmy skojarzenia, przypisując je do postaci i wątków, sięgaliśmy do treści lektury, odpowiadając na pytania, przywoływaliśmy fragmenty powieści. Dzięki temu wchodziliśmy wspólnie w sferę symboliki, pogłębiając rozumienie lektury.
Prezentując swoje zadanie, każdy uczeń wypowiadał się na forum, uzasadniał swój wybór, ćwicząc argumentowanie.
Podczas lekcji odgadywaliśmy skojarzenia, przypisując je do postaci i wątków, sięgaliśmy do treści lektury, odpowiadając na pytania, przywoływaliśmy fragmenty powieści. Dzięki temu wchodziliśmy wspólnie w sferę symboliki, pogłębiając rozumienie lektury.
Komentarze
Prześlij komentarz