Jestem Okularnikiem/ Okularnicą i nie wstydzę się tego- akcja szkolna 2021

 


W środę 21 kwietnia 2021 r. wzięliśmy udział w akcji “Jestem Okularnikiem/ Okularnicą i nie wstydzę się tego”.

Społeczność szkolna aktywnie brała udział w trzech aktywnościach:

-układaniu obrazka z puzzli, na której znajdowała się postać w okularach,

-tworzeniu wspólnej prezentacji pokazującej uczniów i uczennice Szkoły Podstawowej nr 2 w okularach,

-układaniu krótkich wierszy o okularach i ich właścicielach.

Uczyliśmy się tolerancji, otwartości i szacunku do drugiego człowieka. Dostrzegliśmy znaczenie empatii w życiu każdego człowieka.

Akcja szkolna została przyjęta entuzjastycznie. Uczniowie chętnie zamieszczali/ przesyłali swoje fotografie. Przełamywali swoje opory i dostrzegli znaczenie dosłowne i przenośne posiadania okularów.


 

Oto twórczość uczniowska, która powstała z okazji Dnia Okularnika/ Okularnicy:

 

Noszę sobie okulary,

są nieduże i niemałe,

do noszenia doskonałe.

Jestem dumna niebywale,

że ja noszę okulary

i uśmiecha się świat cały.

Amelia Głaz klasa 2b

 


KOSMICZNE OKULARY

Czy na Ziemi czy w kosmosie

Okulary miej na nosie.

Bo kto dobry wzrok chce mieć,

Ten na nosie ma je nieść.

A gdy słońce świeci,

Nakładają je też dzieci

Kolorowe, małe, duże

Uśmiechnięte mają buzie.

Hanna Niparko klasa 2 b

 

Dwa kółeczka się spotkały.

Tak powstały okulary.

A więc załóż je na nos.

Nieważne, czy jest słońce, czy jest wiatr.

Ty oglądaj przez nie świat.

Zuzanna Świtek, 4a

 

Moje gogle

Kiedy wkładam swoje gogle,

świat jest inny- taki cudny.

Załóż więc i ty kolego,

a zobaczysz coś fajnego.

Korekcyjne i słoneczne,

do spawania, nurkowania.

Każde swoje ma zadanie,

no więc włóż mój drogi Panie.

Otóż droga Pani/ Panie,

noś swe gogle w futerale.

Bo gdy schowasz byle gdzie,

pan Hilary dorwie Cię.

Ignacy Guzek, 5a

 

Ja okulary mam ulubione,

do samochodu są przeznaczone,

trochę słońce przyciemniają

i widzeniu ostrość dają,

a drugie leżą obok pilota,

jak coś zobaczyć przyjdzie ochota

z najmniejszymi detalami

lub z ekranu napisami.

Nelly Rozalik, 4a

 

Czary mary, czary mary kupuj szybko okulary! 

Czarne, żółte, kwadratowe, okulary są bombowe!

W okularach, czy też bez, każdy człowiek ważny jest!

Natalia Rakowska, 4a


Nasi uczniowie są otwarci, gotowi do niesienia pomocy i bardziej pewni siebie w kontaktach z innymi.





https://www.flipsnack.com/779E6BBBDC9/jestem-okularnikiem_-okularnic-i-nie-wstydz-si-tego-dzi.html

 



https://www.calameo.com/read/006643056717b9321a03b

Jestem Okularnikiem Okularnicą I Nie Wstydzę Się Tego” Dzień Okularnika Okularnicy 2021

Komentarze

  1. dzięki Pani udało się zorganizować Dzień Okularnika w naszej szkole... zdjęcia i wierszyki do 6 wersów okazały się hitem dla wielu uczniów....pozdrawiam serdecznie dziękując raz jeszcze za możliwośc wykorzystania pomysłu Anita Fabiś Palicka
    https://youtu.be/aCN3HceERjI

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca