Jak przebiegał Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego?




Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego, które zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku.

Jego celem jest obrona znaków diakrytycznych i przeciwdziałanie nieużywaniu charakterystycznych polskich liter.








W bieżącym roku szkolnym zaplanowane przeze mnie aktywności uwzględniały hybrydowe nauczanie.

Klasy 2b, 2c oraz 3b uczestniczyły w akcji na terenie szkoły, natomiast 4a i 5a zdalnie. 

Klasy młodsze zgromadziły jak największą liczbę wyrazów, w których występują litery ą i ę i je zilustrowały własnymi rysunkami.








Klasy starsze wyszukiwały i wykreślamy w wykreślance ortograficznej wyrazy, w których występują litery:  ł, ń, ć, ś lub ń oraz projektowały kolorowe chmury wyrazowe z ą i ę. 

Dziękuję paniom Małgorzacie Jokiel, Justynie Bałko i Annie Wierzbickiej, które włączyły się w organizację akcji szkolnej.


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca