Czytanie ze zrozumieniem inaczej, czyli nie zapominamy o ortografii i gramatyce

 


Drogi uczniu/ droga uczennico!

1. Znajdź w poniżej zamieszczonej wykreślance 20 wyrazów z trudnością ortograficzną. Pamiętaj, że hasła mogą być usytuowane poziomo, pionowo i na skos. 

2. Wykreślone hasła zapisz w zeszycie w kolejności alfabetycznej. 

3. Po myślniku zapisz, jaka to część mowy i postaw średnik.

4. Po średniku podaj zasadę ortograficzną, która wyjaśnia pisownię wyrazu.

5. Zakreśl kolorem:

a) zielonym- wyrazy dwusylabowe,

b) różowym- wyrazy kończące się samogłoską,

c) żółtym-  wyrazy rozpoczynające się spółgłoską.

Komentarze

  1. Prosty pomysł, ale ile sprawdza i utrwala! Powinien spodobać się uczniom. Zwróciłam uwagę na instrukcje krok po kroku. Inspirujące. Zadania dla każdej klasy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych