Opisujemy krajobraz



Drogi uczniu/ droga uczennico!



Przygotuj na zajęcia do wyboru: fotografię, wydruk, wycinek z kolorowej gazety, widokówkę. Ważne, aby znajdował się na tym materiale ilustracyjnym jakiś krajobraz.



Przyklej do zeszytu i obejrzyj bardzo dokładnie.

Następnie przypomnij sobie:
co to jest akapit,
jak go oznaczamy w tekście,
jaką pełni funkcję;

Jesteś gotowy/ gotowa?

Będziemy opisywać fotografię, wydruk, wycinek z kolorowej gazety, widokówkę lub inny materiał przez Ciebie wybrany.

Każdy akapit to minimum 2 zdania przez Ciebie ułożone.

Rozpoczynamy kolejne akapity podanych słów, które wyróżniamy kolorami.
Oto one:
WIDZĘ ...
CZUJĘ ...
MYŚLĘ ...
ROZUMIEM ...
POLECAM ...
DOSTRZEGAM ...
KOJARZĘ ...
WYDAJE MI SIĘ ...
WEDŁUG MNIE ...



Ile akapitów będzie miała Twoja praca?

Aby poznać odpowiedź, policz powyższe słowa.


Swoją pracę sfotografuj i prześlij nauczycielowi do sprawdzenia.

Powodzenia!


 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych