Szybka informacja zwrotna, czyli mentimeter w akcji
Mentimeter to narzędzie umożliwiające zebranie w szybki sposób informacji zwrotnej od każdego uczestnika naszych zajęć, przeprowadzenie ewaluacji podjętych działań, zorganizowanie burzy mózgów czy nawet klasowego głosowania. Plusem tej aplikacji jest możliwość decydowania o formie, jaką przyjmą pozyskane przez nas wyniki: wykresu, chmury wyrazowej, a może forum z opiniami.
Po zarejestrowaniu się (przycisk Sign up) uzyskujemy dostęp do platformy użytkownika, w której możemy wygodnie tworzyć nasze plansze, przyjmujące w narzędziu formę prezentacji.
Po kliknięciu przycisku New presentation przenosimy się do kreatora, w którym wybieramy rodzaj zadania do uzupełnienia przez naszych uczniów (oznaczony jako Popular question types). Dostępne typy zadań to:
wielokrotny wybór,
chmura wyrazowa,
pytanie otwarte,
ocenianie według skali,
wybór obrazka,
pytanie – odpowiedź.
Możemy również zdecydować się na
wstawienie slajdów z opcją quizu lub z samą zawartością tekstową.
Przykładem zadania utworzonego w Mentimeter może być pytanie otwarte, na które odpowiedzi wyświetlają się w formie komiksowych chmurek z tekstem.
W momencie utworzenia przez nas zadania automatycznie generuje się kod.
Uczeń wchodzi na stronę https://www.menti.com i wpisuje kod, dzięki czemu uzyskuje dostęp do naszego zadania. Takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko związane z korzystaniem z naszych zasobów przez osoby niepowołane – w Mentimeter dostęp do zadań mają tylko te osoby, które otrzymały do nich kod. Korzystanie z Mentimeter może wspierać nie tylko pracę z uczniami, ale również z innymi nauczycielami. Wymiana pomysłów, opinii, głosowanie nad wprowadzeniem konkretnych rozwiązań czy pozyskanie informacji na temat jakości podjętych działań to tylko kilka sytuacji, w których warto użyć tego narzędzia.
Komentarze
Prześlij komentarz