Gamifikacja na lekcjach nie tylko zdalnych, czyli poznajemy wordwall



Wordwall jest narzędziem popularnym, do czasów edukacji zdalnej często wykorzystywanym jako urozmaicenie lekcji w klasach wyposażonych w tablicę interaktywną. 
 
W czasie nauczania zdalnego platforma Wordwall ułatwiła pracę nie tylko tym nauczycielom, którzy chcieli pobudzić aktywność swoich uczniów, proponując im naukę poprzez zabawę, ale również tym, których uczniowie mieli problemy z dostępem do Internetu. Wszystko dzięki podwójnym możliwościom narzędzia, które wspiera zarówno działania on-line, jak i off-line.


Korzystanie z gotowych zasobów dostępnych na platformie jest możliwe bez logowania. 
Aby tworzyć swoje materiały, należy utworzyć własne konto. W wersji darmowej można utworzyć 5 własnych zasobów, dlatego warto jest zastanowić się nad wykupieniem którejś z dwóch wersji rozszerzonych – koszt jest niewielki, a możliwości nieograniczone. 

 Jeśli uznamy, że wystarczy nam konto darmowe, możemy oprzeć się o gotowe zasoby, których w Wordwallu jest mnóstwo.
Zostały one przygotowane przez aktywnych na platformie nauczycieli w oparciu o konkretne podręczniki (często wystarczy wpisać tytuł i poziom, aby pojawiły się zadania dopasowane do tematów z wykorzystywanego przez nas podręcznika), zagadnienia z podstawy programowej danego przedmiotu lub umiejętności kluczowe, które chcemy u uczniów wyćwiczyć.


Kiedy zdecydujemy się na tworzenie własnych materiałów i założymy konto, otrzymamy dostęp do gotowych szablonów, które będziemy musieli jedynie uzupełnić odpowiednimi treściami z omawianych tematów.


Po przygotowaniu własnego materiału lub otwarciu jednego z gotowych zasobów, po prawej stronie pojawi nam się okienko wyboru układu zadania. To oznacza, że przygotowując jeden rodzaj materiału dydaktycznego, tak naprawdę przygotowujemy kilka różnych zadań, utrwalających te same treści! Jest to ogromna oszczędność czasu. W opcji "Zmień szablon" mamy dostępne różne rodzaje materiałów interaktywnych, pod nimi znajduje się natomiast dostęp do materiałów do wydruku.
Wordwall jest tak mądrze skonstruowaną platformą, że sam automatycznie przerabia stworzone przez nas zasoby interaktywne na karty pracy, które są gotowe do pobrania, wydruku i przekazania tym uczniom, którzy z różnych względów nie mają stałego dostępu do Internetu.


Każdy z zasobów Wordwalla – zarówno „gotowce”, jak i materiały wypracowane przez nas – możemy udostępnić uczniom z opcją wglądu w uzyskane przez nich wyniki (pod warunkiem, że będziemy zarejestrowanymi użytkownikami; nasi uczniowie nie muszą mieć swoich kont). Jest to bardzo proste.  Wystarczy, że pod wybranym zasobem klikniemy znajdujący się po prawej stronie przycisk "Udostępnij".


Następnie, wybieramy opcję "Zadaj zadanie" w części "Moi uczniowie".


W kolejnym oknie wprowadzamy konfigurację zadania.
Jak widać, możemy ustawić opcję konieczności wpisania imienia (i nazwiska) przez osobę rozwiązującą zadanie oraz mamy możliwość wpisania terminu, do którego materiał pozostanie aktywny i widoczny dla naszych uczniów. Możemy również zadecydować o tym, czy po rozwiązaniu zadania uczeń ma zobaczyć odpowiedzi lub czy ma zostać wyświetlony ranking z najlepszymi wynikami. Po kliknięciu przycisku "Rozpocznij pojawia się okno z linkiem, który wystarczy skopiować i przesłać uczniom.




Od tej pory ich rozwiązania będą spływać na nasze wordwallowe konto i będą dla nas widoczne w zakładce Moje wyniki

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca