Syzyfowe prace- pytanie na wejście i wyjście oraz telefoniczna odpowiedź
Dzisiaj rozpoczynam i kończę lekcję poświęconą lekturze z telefonem w dłoni.
Drodzy nauczyciele, może przyłączycie się i Wasi uczniowie również odpowiedzą na pytania. Zapraszam.
Pytanie na wejście
Drodzy nauczyciele, może przyłączycie się i Wasi uczniowie również odpowiedzą na pytania. Zapraszam.
Pytanie na wejście
Uczniowie na pierwszej lekcji poświęconej lekturze "Syzyfowe prace" w fazie początkowej lekcji odpowiadają tylko na jedno pytanie.
W ten sposób zdobywam informację, czy uczniowie przeczytali chociaż fragmenty, streszczenie, rozmawiali ze sobą o lekturze itp. Pytanie motywuje do sięgnięcia po książkę, poszukania informacji. Służy wyciszeniu ucznia po przerwie. Zwraca uwagę na tło historyczne powieści S. Żeromskiego.
Pytanie na wyjście
Na zakończenie lekcji warto zapytać uczniów Dlaczego warto przeczytać powieść S. Żeromskiego "Syzyfowe prace"?
Uczą się wówczas
wnioskować i argumentować. Każdy z nich samodzielnie udziela odpowiedzi, nie znając opinii rówieśników.
wnioskować i argumentować. Każdy z nich samodzielnie udziela odpowiedzi, nie znając opinii rówieśników.
Udostępniamy uczniom jedynie link
i określamy czas na udzielenie odpowiedzi. Liczba znaków jest ograniczona- 250, więc uczniowie zobowiązani są odpowiedzieć krótko i rzeczowo.
Rezultaty udostępniamy, gdy wszyscy uczniowie odpowiedzieli na pytanie.
Komentarze
Prześlij komentarz