Przypomnienie treści lektury i kody qr- "Świtezianka"

Potrzebowałam szybkiego pomysłu na zadania dla chętnych uczniów. Zależało mi na tym, aby uczniowie ponownie sięgnęli po wybrane lektury obowiązkowe. 

Przypomnieli sobie ich treść, zapamiętali charakterystyczne fragmenty, określili cechy gatunkowe, scharakteryzowali bohaterów itp.
Przygotowałam więc prostą kartę pracy i zakodowałam cytaty. Zamieściłam je na swoim blogu, bo służy on nie tylko nauczycielom. Dziś poinformowałam uczniów o zadaniu dla chętnych.




 Przykładowe zadania zamieszczę poniżej w formie linku do dokumentu, który należy pobrać i wydrukować.

 

1. Odczytaj i przepisz bezbłędnie ukryte pod kodami qr cytaty. Nie zapomnij o cudzysłowie.
2. Podaj autora i tytuł utworu, z którego pochodzą cytaty.
3. Określ gatunek literacki. Podaj cechy gatunkowe utworu. W razie potrzeby skorzystaj ze „Słownika terminów literackich”.
4. Wypisz i krótko scharakteryzuj bohaterów. 
 Link do dokumentu znajduje się TUTAJ.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca