Mój sposób na utrwalenie zasad ortograficznych
Pomysł na odwrócenie aktywności uczniów sprawdził się na moich zajęciach.
Uczniowie otrzymali rozwiązaną krzyżówkę zawierającą hasła z trudnością ortograficzną. Ich zadaniem było- w miejscu, gdzie tradycyjnie znajdują się objaśnienia haseł- wpisać zasadę ortograficzną wyjaśniającą taki zapis. Słowniczki ortograficzne z zasadami pisowni okazały się bardzo pomocne.
Uczniowie otrzymali rozwiązaną krzyżówkę zawierającą hasła z trudnością ortograficzną. Ich zadaniem było- w miejscu, gdzie tradycyjnie znajdują się objaśnienia haseł- wpisać zasadę ortograficzną wyjaśniającą taki zapis. Słowniczki ortograficzne z zasadami pisowni okazały się bardzo pomocne.
Poniżej zamieszczam wspomnianą krzyżówkę.
Drugi sposób polegał na
znalezieniu podanych haseł w wykreślance, a następnie dopisaniu obok podanego wyrazu zasady ortograficznej.
znalezieniu podanych haseł w wykreślance, a następnie dopisaniu obok podanego wyrazu zasady ortograficznej.
Oba sposoby są atrakcyjne dla uczniów i urozmaicają lekcje lub zajęcia wyrównawcze.
Komentarze
Prześlij komentarz