Litera w roli głównej na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych

Mój komplet nie jest na tyle bogaty, bym mogła zaangażować całą klasę. 

Jednak na zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych sprawdza się znakomicie. 


Tym razem każdy z uczniów otrzymał losowy zestaw liter w identycznej ilości. Usiadł w osobnej ławce i rozpoczęliśmy "zabawę z literami". 
Każde ćwiczenie wykonywaliśmy w ściśle określonym czasie. 


Ułóż, korzystając z własnego zbioru liter:
  1. jak największą liczbę wyrazów,
  2. najdłuższe słowo,
  3. nazwy zwierząt/ roślin, miast,
  4. tylko rzeczowniki/ przymiotniki,
  5. słowo o określonej liczbie sylab.
    Uczniowie otrzymywali punkty, np. za ilość utworzonych słów, za ilość liter wykorzystanych do utworzenia słowa.

W ten sposób utrwalaliśmy także zasady ortograficzne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Klucz do angażujących lekcji- stacje zadaniowe do lektury ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

,,Chłopcy z Placu Broni" — 21 zadań, które ożywiają lekturę i przygotowują do egzaminu