Utrwalamy wiadomości o częściach zdania

Opanowanie wiadomości o częściach zdania to podstawa do ćwiczeń. Z tego powodu zdarza mi się, że się poprowadzić lekcję metodą tradycyjną. Dlatego wiele przyjemności sprawiają im zadania z wykorzystaniem technologii komputerowej.
Zaproponowałam uczniom zadanie polegające na sortowaniu wyrazów w obrębie podanych grup.
Następnie uczniowie wzięli udział w krótkim teleturnieju i rozwiązywali test wielokrotnego wyboru z ograniczeniem czasowym. Ważne, że mogli uczestniczyć w dodatkowych rundach i powtarzać aktywności, co pomogło im utrwalić materiał.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się zadanie polegające na
dopieraniu w pary. Poprawna odpowiedź była eliminowana, więc stopień trudności miał tendencję malejącą. Rozwiązywanie krzyżówki zaangażowało całą klasę. Ręce ochotników cały czas były uniesione, mimo że w ciemno wybierali hasła.
dopieraniu w pary. Poprawna odpowiedź była eliminowana, więc stopień trudności miał tendencję malejącą. Rozwiązywanie krzyżówki zaangażowało całą klasę. Ręce ochotników cały czas były uniesione, mimo że w ciemno wybierali hasła.
Seria pytań wielokrotnego wyboru spodobała się uczniom. Tak długo, jak nie wybrali prawidłowej odpowiedzi, nie mogli kontynuować zadań.
Czy Wasi uczniowie lubią anagramy? Uczniowie przeciągali litery w odpowiednie miejsce, aby odszyfrować odpowiedź.
Zaletą tak przygotowanych zadań jest ich udostępnienie uczniom, aby mogli dodatkowo poćwiczyć w domu.
Komentarze
Prześlij komentarz