Imiesłów w roli głównej
Imiesłów nie jest częścią mowy, którą uczniowie szybko zapamiętują i rozumieją.
Pewnie powodów jest wiele, ale na pierwszym miejscu postawiłabym okazjonalny powrót do tej części mowy na lekcjach języka polskiego.
Pewnie powodów jest wiele, ale na pierwszym miejscu postawiłabym okazjonalny powrót do tej części mowy na lekcjach języka polskiego.
Najtrudniej jest na lekcjach indywidualnych, gdy liczba godzin języka polskiego jest znacznie niższa, a zagadnienie dla ucznia trudniejsze.
Co już sprawdziło się na moich lekcjach?
1. Podawanie przykładów imiesłowów w formie układanki literowej (Uczniowie bardzo lubią tę formę pracy).
2. Grupowanie wyrazów według ich podobieństwa i nadawanie poszczególnym grupom tytułów.
3. Wykorzystanie wyrazów z rozsypanki- losowanie przykładu. (Uczniowie nazywają
część mowy. Opisują, w jaki sposób i od jakiej części mowy to słowo powstało. Odmieniają, jeśli część mowy jest odmienna. Redagują zdania z danym wyrazem).
część mowy. Opisują, w jaki sposób i od jakiej części mowy to słowo powstało. Odmieniają, jeśli część mowy jest odmienna. Redagują zdania z danym wyrazem).
4. Wyszukiwanie przykładów w wykreślance (Na ogół słowa podaję uczniom, ale jeśli umiejętności są lepiej opanowane, tego nie robię.)
Komentarze
Prześlij komentarz