Bohaterowie literaccy wysyłają do siebie wiadomości sms

Obraz Gerd Altmann z Pixabay

W tym roku szkolnym, oprócz bieżącego analizowania lektur szkolnych, zapanowałam różne aktywności mobilizujące uczniów do powtarzania treści lektur już omówionych na lekcjach w bieżącym i poprzednim roku szkolnym.


Na kolejny tydzień  zaplanowałam lekcję, na której uczniowie będą korzystali z własnych telefonów komórkowych oraz lektur szkolnych.
Dobrałam bohaterów literackich w pary i zamieściłam na poniższym kole fortuny.


Oto zestawienie par literackich:
Alina i Balladyna
Cześnik i Rejent
Guślarz i Widmo Złego Pana
Cześnik i Papkin
Wacław i Klara

Balladyna i Kirkor
Balladyna i Kostryn
Balladyna i Pustelnik
Goplana i Grabiec
Guślarz i Zosia
Mały Książę i Pilot
Mały Książę i Róża
Mały Książę i Lis
Petroniusz i Winicjusz
Winicjusz i Ligia
Petroniusz i Neron




Uczniowie na lekcji poprzedzającej wylosują parę i przygotują się do zredagowania dialogu w domu. Będą mogli przynieść na lekcję książkę, by móc z niej swobodnie korzystać.


Dialogi zostaną zapisane przy pomocy aplikacji ze strony ClassTools.net GENERATOR SMS.


Uczniowie zgromadzą dialogi na poniższym padlecie. Materiał ten będzie dla nich przez cały czas dostępny.
O wspomnianym generatorze sms pisałam TUTAJ.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych