Scenariusz debaty szkolnej dotyczącej Kodeksu 2.0
![]() |
Konferansjer 2: Panią dyrektor Gimnazjum Publicznego w Dębnie ...........
K 1: Panią .................................... przedstawiciela Rady Rodziców,
K 2: Nauczycieli biorących udział w programie oraz nadzorujących naszą pracę,
K 1: Przedstawicieli każdej klasy, w której przeprowadzono debatę na temat Kodeksu 2.0,
K 2: Uczniów prowadzących blogi,
K 1: Przedstawicieli Rady Samorządu Uczniowskiego,
K 2: Innych gości przybyłych na naszą szkolną debatę.
Konferansjer 2: Debata szkolna to kluczowy moment przygotowania Kodeksu 2.0. Jego celem jest ustalenie sposobu korzystania z Technologii Informacyjno - Komunikacyjnej (TIK) w szkole. Wspomniany Kodeks zostanie przedstawiony całej społeczności szkolnej, gronu pedagogicznemu oraz rodzicom.
Konferansjer 1: O otwarcie szkolnej debaty dotyczącej Kodeksu 2.0 poprosimy Panią Dyrektor Barbarę Kornaś.
Konferansjer 2: Dziękujemy.
Konferansjer 1: Pomysły, które dzisiaj wypracujemy, będą przedmiotem dyskusji nauczycieli i uczniów i „testowania” w II semestrze roku szkolnego.
Konferansjer 2: Na początek przedstawimy wyniki ankiety przeprowadzonej w losowo wybranej klasie naszego gimnazjum na temat wykorzystania Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej. Oddajemy głos Paulinie i Mateuszowi.
Mateusz i Paulina przedstawią teraz wyniki ankiety.
Konferansjer 2: Dziękujemy
Konferansjer 1: Zadaniem szkoły jest opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej w nauczaniu i uczeniu się.
Konferansjer 2: Chodzi o zdobywanie, rozwijanie, sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów, ale także o komunikację wewnątrz szkoły oraz o kontakt z rodzicami i instytucjami zewnętrznymi, np. bibliotekami, władzami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, prasą lokalną, które mogą pomóc nauczycielom w pracy.
Konferansjer 1: Kodeks ma być zestawieniem reguł, które uporządkowałby obecne zamieszanie z nowymi technologiami. Powinien wyjaśniać, jak komputer, internet, komórka itp. - wspaniałe w zabawie i komunikacji – mogą pomóc wygodnej edukacji, a nie tylko dostarczać prostych pomocy, gotowców i ściąg, które zastępują własną twórczość i rozleniwiają umysły.
Konferansjer 2: Zapraszamy przedstawicieli klas do zaprezentowania klasowych Kodeksów 2.0
· klasę II B reprezentują:
· rezultaty pracy klasy II E przedstawią:
· klasę III C reprezentują:
· Wyniki pracy klasy II F przedstawią teraz:
· klasę III D reprezentują:
Dziękujemy za przedstawione klasowe Kodeksy 2.0 i zapraszamy do dyskusji nad ich zapisami w celu wypracowania szkolnego Kodeksu 2.0
Konferansjer 1: W tym celu przypomnimy zasady kulturalnej dyskusji – wyświetlane na tablicy interaktywnej, odczyta je ...................... Dyskusję rozpocznie ................ Wnioski w formie punktów planu zapisuje publicznie ...................
Dyskusja
Dziękujemy za udział w dyskusji. Oto wyniki naszej pracy:
(Paweł odczytuje wspólnie wypracowany Kodeks 2.0. Przesyła na e-mail ---> z niego drukujemy dokument w dwóch egzemplarzach).
Konferansjer 2: Prosimy wszystkich o podpisanie opracowanego dokumentu (Natalia będzie podchodziła z długopisem; rozpocznie pani dyrektor; potem zgodnie z kolejnością przywitania).
Konferansjer 1: Stworzenie szkolnego Kodeksu jest głównym zadaniem szkoły w I semestrze.
Konferansjer 2: W II semestrze nauczyciele i uczniowie będą go stosować, realizując projekty edukacyjne, na lekcjach różnych przedmiotów oraz w ramach realizacji programu wychowawczego szkoły.
Konferansjer 1: Będzie to okazja, by zastanowić się nad modyfikacją zapisów kodeksu i na bieżąco uzupełniać listy dobrych pomysłów na wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się.
Konferansjer 2: Zmodyfikowany Kodeks 2.0 zostanie przedstawiony na szkolnym Festiwalu Projektów 2.0, który podsumuje dokonania szkoły w programie. To właśnie na nim zespoły i uczniowie zaprezentują rezultaty swoich projektów edukacyjnych realizowanych z wykorzystaniem TIK.
Konferansjer 1: Wierzymy, że Kodeks 2.0, dostosowując się do zmian technologicznych, nowych potrzeb i pomysłów szkoły, powinien być punktem odniesienia do pracy nauczycieli i uczniów, pomagać także rodzicom ocenić, czy szkoła sensownie wykorzystuje nowoczesne technologie w nauczaniu ich dzieci.
Konferansjer 2: Dziękujemy wszystkim za aktywny udział w debacie przy opracowywaniu Kodeksu 2.0. Zapraszamy do realizacji projektów edukacyjnych oraz na Szkolny Festiwal Projektów 2.0.
Konferansjer 1 i 2: Do zobaczenia!
Komentarze
Prześlij komentarz