Wyróżnienie dla projektu "Matematycznie na języku polskim"



W bieżącym roku szkolnym realizowałam projekt eTwinning, którego celem było wprowadzanie na lekcjach języka polskiego elementów rozwijających logiczne myślenie, wykorzystywanie i tworzenie informacji, rozumowanie i argumentowanie.

Realizacja poszczególnych zadań przybierała stałą (ustaloną) formę, wykorzystywane były technologie komputerowe i narzędzia internetowe. Do umieszczania materiałów na platformie w ciekawej formie wykorzystywali programy takie jak: Word, Padlet, Blogger, Canva, Flipsnack itp. Opracowywali autorskie krzyżówki i wykreślanki, tworzyli komiksy objaśniające zasady ortograficzne. Wiele z wymienionych narzędzi było nowych dla uczniów, włożyli więc dodatkowy wysiłek w poznanie ich. Korzyści wynikające z użytkowania ich jednak przewyższają poświęcony na zapoznanie się z nimi czas. Uczniowie wykorzystują je często i chętnie.

Efektem poszerzenia treści podstawy programowej języka polskiego o treści matematyczne jest: nabycie przez uczniów umiejętności organizowania swojej nauki, nabycie umiejętności selekcji informacji, nabycie umiejętności korzystania z różnorodnych źródeł wiedzy, ułatwienie uczniom dalszej ścieżki edukacyjnej, rozwój logicznego myślenia. Największym sukcesem projektu jest znaczący wielopłaszczyznowy rozwój ucznia oraz jego chęć, motywacja do podejmowania dodatkowych przedsięwzięć, często bez oczekiwania na coś w zamian. Projekt otrzymał nagrodę- Krajową Odznakę Jakości eTwinning.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych