Wybierz miejsce, w którym chcesz się znaleźć: zatańcz z Julią na balu lub uroń łzę nad jej ciałem


Dzień Głośnego Czytania zaplanowałam w ramach cyklu lekcji poświęconej lekturze.
Zadanie zaangażowało uczniów i porządkowało informacje. Uczniowie utrwalili wiedzę na temat budowy dramatu. Odczytywali  tekst główny, dostosowywali się do instrukcji zawartych w didaskaliach.
Uczyli się współpracy, słuchania wzajemnych wypowiedzi, poszukiwania rozwiązań, gdyż pracowali metodą projektu. 

Zespoły zadaniowe powstały wcześniej i zwracały się do mnie tylko wówczas, kiedy potrzebowały rady, dodatkowego wyjaśnienia, potwierdzenia, że dobrze myślą. 





Moi uczniowie samodzielnie dokonali wyboru fragmentów. Oczywiście w taki sposób, aby każdą rolę uwzględnić. Indywidualnie i w parach ćwiczyli głośne czytanie, zwracając uwagę na znaki przestankowe i modulując głosem. Przydziału do ról dokonałam na lekcji przy pomocy uczniów. Zależało mi na tym, aby każdego z nich zaangażować do działania.


Następnie uczniowie dokonali wyboru rekwizytu, jakiegoś elementu stroju, który byłby ich znakiem rozpoznawczym oraz zaplanowali, w jaki sposób w sali lekcyjnej zabiorą nas w wybrane miejsca akcji lektury.

Najwięcej trudności sprawiały im wypowiedzi, w których zostały nazwane emocje bohaterów. Wstydzili się, czuli się skrępowani, brakowało im odwagi. To przestrzeń, w której mamy jeszcze wiele do zrobienia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych