Ćwiczymy rozpoznawanie równoważników zdania, zdań pojedynczych i złożonych
Pomysł na szybko. Wykonanie pomocy na lekcję nie zajmuje wiele czasu. Uczniowie bardzo chętnie pracują. Na koniec każde z dzieci potrafi wyjaśnić, czym się różni równoważnik zdania od zdania pojedynczego i zdania złożonego. Nie sprawia też problemów podawanie własnych przykładów.
Lubię zaskakiwać uczniów nową aktywnością, a pomysł przychodzi nieoczekiwanie. Z tego powodu nie zawsze jest to piękny wydruk komputerowy. Wierzcie mi jednak, nie to jest najważniejsze :)
Cele lekcji są osiągnięte. Uczniowie są zaangażowani. Czas im szybko mija. Często pytają, kiedy będą mieli kolejną fajną lekcję.
Ćwiczenia w podręcznikach nie są dla uczniów atrakcyjne, gdyż nie przygotował ich sam nauczyciel. Uczniowie doceniają nasze pomysły i widzą nasze zaangażowanie. Tworzy się między nami taka relacja, o jakiej można jedynie pomarzyć, kiedy pracuje się z całą klasą.
Nie bójmy się nowych pomysłów i reakcji na nie uczniów i rodziców. Dzielmy się najprostszymi pomysłami.
Komentarze
Prześlij komentarz