Wspólna droga z Małym Księciem- towarzyszymy bohaterowi podczas wizyt na innych planetach

Drogi czytelniku! 
Jeśli czytasz ten wpis, to z pewnością zgadzasz się z wypowiedzią świętego Augustyna, którą zamieściłam poniżej.


,,Mały Książę" to piękna i mądra książka, ale trudna dla czytelnika, który do niej nie dorósł. Autor wyraźnie zaznacza, że książkę poświęca dorosłemu „gdy był małym chłopcem”, czyli odwołuje się do dziecka tkwiącego w każdym z nas. Warto więc towarzyszyć swoim uczniom w ich podróży czytelniczej i organizować zajęcia w taki sposób, aby uczniowie byli zaangażowani, a lekcja na długo pozostała w ich pamięci.
Moi uczniowie czytali fragmenty tekstu na lekcji poświęcone planetom, które odwiedził bohater, jak i asteroidzie B 612, a następnie rysowali wylosowaną planetę oraz opisywali ją własnymi słowami w zeszycie.  Koło do losowego przydziału planet zamieściłam Tutaj.




Dzięki zaangażowaniu w realizację zadania uczniowie  z uwagą czytali fragmenty lektury, wykazali się kreatywnością i pomysłowością, zapamiętali miejsce akcji i bohaterów oraz wyciągnęli wnioski ze spotkania Małego Księcia z różnymi postaciami.




Inne formy aktywności zamieszczam poniżej.












Jeśli pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych