Wspólna droga z Małym Księciem- towarzyszymy bohaterowi podczas wizyt na innych planetach
Drogi czytelniku!
Jeśli czytasz ten wpis, to z pewnością zgadzasz się z wypowiedzią świętego Augustyna, którą zamieściłam poniżej.
,,Mały Książę" to piękna i mądra książka, ale trudna dla czytelnika, który do niej nie dorósł. Autor wyraźnie zaznacza, że książkę poświęca dorosłemu „gdy był małym
chłopcem”, czyli odwołuje się do dziecka tkwiącego w każdym z nas. Warto więc towarzyszyć swoim uczniom w ich podróży czytelniczej i organizować zajęcia w taki sposób, aby uczniowie byli zaangażowani, a lekcja na długo pozostała w ich pamięci.

Moi uczniowie czytali fragmenty tekstu na lekcji poświęcone planetom, które odwiedził bohater, jak i asteroidzie B 612, a następnie rysowali wylosowaną planetę oraz opisywali ją własnymi słowami w zeszycie. Koło do losowego przydziału planet zamieściłam Tutaj.

Dzięki
zaangażowaniu w realizację zadania uczniowie z uwagą czytali
fragmenty lektury, wykazali się kreatywnością i pomysłowością, zapamiętali
miejsce akcji i bohaterów oraz wyciągnęli wnioski ze spotkania Małego
Księcia z różnymi postaciami.
Inne formy aktywności zamieszczam poniżej.
Jeśli pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej
pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej
kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem.
Komentarze
Prześlij komentarz