Rebus na języku polskim to strzał w dziesiątkę!
Rebusy, czyli ciąg rysunków, znaków, cyfr czy liter, które tworzą szyfr, to okazja do nauki poprzez zabawę.
Podczas ich rozwiązywania uczniowie kształcą umiejętność analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, a także umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Poziom trudności należy dostosować do możliwości ucznia, a poziom trudności podnosić stopniowo, dodając przekształcenia lub wymianę liter.
Czytanie, myślenie i układanie w całość pozwoli odkryć nowe wyrazy, zwroty oraz zapamiętać poprawny zapis wyrazu. Przy okazji zwracamy uwagę ucznia na znaki graficzne.
Z rebusów korzystam przede wszystkim na zajęciach indywidualnych z uczniami. Przygotowuję je przy pomocy generatora - link. Generator umożliwia przygotowanie rebusu w języku polskim i języku angielskim. Wadą generatora jest niewielki zasób obrazków, brak możliwości wstawienia własnego materiału wizualnego.
Podczas ich rozwiązywania uczniowie kształcą umiejętność analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, a także umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Poziom trudności należy dostosować do możliwości ucznia, a poziom trudności podnosić stopniowo, dodając przekształcenia lub wymianę liter.
Czytanie, myślenie i układanie w całość pozwoli odkryć nowe wyrazy, zwroty oraz zapamiętać poprawny zapis wyrazu. Przy okazji zwracamy uwagę ucznia na znaki graficzne.
Z rebusów korzystam przede wszystkim na zajęciach indywidualnych z uczniami. Przygotowuję je przy pomocy generatora - link. Generator umożliwia przygotowanie rebusu w języku polskim i języku angielskim. Wadą generatora jest niewielki zasób obrazków, brak możliwości wstawienia własnego materiału wizualnego.
Komentarze
Prześlij komentarz