Szyfrujemy i wysyłamy zaszyfrowane przesłanie w świat

Na lekcji języka polskiego również można się uczyć kodowania. 

Tym razem zaproponowałam moim uczniom stworzenie własnego szyfru. 

Zależało mi na tym, aby na lekcji powtórzyć alfabet. Dzięki temu praca ze słownikami okaże się dla uczniów łatwiejsza. 
Uczniowie indywidualnie wymyślali szyfr dla każdej litery alfabetu. Szyfru nie ujawnialiśmy. Zachowywaliśmy go w tajemnicy.




Następnie przy pomocy własnego szyfru zapisywaliśmy wybrane przesłanie bohaterów utworu "Dziady cz. II".Jutro ćwiczenia w łamaniu szyfrów. Zapraszam do wspólnego rozszyfrowania wiadomości.


Zajęcia z wykorzystaniem szyfru uczą twórczego i krytycznego myślenia. Angażują uczniów, którzy zmotywowani i skoncentrowani podejmują się wykonania zadania. Pomagają sprawdzić, czy uczniowie potrafią dzielić wyrazy na litery, znają zasady pisowni (ortografia i interpunkcja). Uczą się bawiąc, a ich aktywność sprawia, że zapamiętują przekazywane treści.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"