Ortopis i jego banda powrócili po wakacjach- geneza powstania wybranych glosek
Ortopek prezentuje zadanie 2

Zadanie 2
Uczniowie zredagują opowiadanie wyjaśniające pochodzenie wybranej litery/ głoski oraz zilustrują autorską historię.
Uczniowie zredagują opowiadanie wyjaśniające pochodzenie wybranej litery/ głoski oraz zilustrują autorską historię.
Mogą to być rysunki, grafiki, fotografie, komiksy i co tylko przyjdzie Wam do głowy.
Do wyboru:rz, ż, ch, h, ó, u, ś, ć, ń, ź, dz, dż, dź, ą, ę, ł, sz, cz
Każda ze szkół zaprezentuje minimum trzy prace uczniowskie.
Zostaną one zamieszczone we wspólnym dokumencie na dysku google. (Link znajduje się w grupie na portalu społecznościowym).
Utworzymy z nich książeczkę elektroniczną, dostępną dla wszystkich członków projektu.
Książeczkę zaprezentujemy na blogu, na platformie Twin Space i na stronach www swoich szkół.
Termin wstawienia prac i rysunków- do 25 października 2018
Schemat:
Tytuł opowiadania
Autorzy i nazwa szkoły
Tekst opowiadania
Zdjęcia prac uczniowskich, uczniów przy pracy (pełna dowolność wykonania, techniki)
Ewentualnie pomysł na tytuł całego zbiorku :)
Jak przygotowywaliśmy się do zadania 2?
Przy
pomocy Ortopka wykonaliśmy dzisiaj pomoce, które posłużyły nam do
rozdzielenia zadań. Na kolorowych karteczkach zapisaliśmy proponowane
głoski.
Następnie
przypięliśmy je do tablicy przy pomocy magnesów w ten sposób, aby
uczniowie nie mogli zobaczyć, jaka głoska się pod nimi kryje.
Kolejny
krok to podział uczniów na grupy. Wykorzystałam do tego celu kolorowe
nakrętki. Losowy podział uczniów mobilizuje wszystkich do działania.
Każda grupa wytypowała jednego przedstawiciela, który odkrył kartę, pod którą ukrywała się tajemnicza głoska.
Następnie
uczniowie rozpoczęli pracę nad wspólną pracą literacką. Ustaliliśmy, że
wytwory swojej współpracy zamieszczą na utworzonym przeze mnie i
udostępnionym dysku google.
Dodatkowo utrudniłam moim uczniom zadanie, wskazując na elementy obowiązkowe zadania: bohater znany im z literatury, choć niekoniecznie lektury, opis, charakterystyka bohatera, miejsce i czas akcji, dialog, punkt kulminacyjny, zwrot akcji, puenta.
Teraz czekam już na efekty pracy moich podopiecznych.
Komentarze
Prześlij komentarz