Co łączy kostki story cubes i dyktando?

Jak uczynić lekcje ortografii atrakcyjnymi dla ucznia? Co zrobić, aby nauka pisowni nie była monotonna? Ja postanowiłam wykorzystać kostki story cubes.

Uczniowie  pracowali w grupach. Optymalnie 3-4 osobowych. Rzucali kostkami i wylosowane zestawienie fotografowali przy pomocy telefonu komórkowego. Następnie nazywali wylosowane obrazki w taki sposób, aby użyć wyrazu z trudnością ortograficzną. 


Dajemy uczniom dużą swobodę w nazywaniu obrazków. Pozwalamy na korzystanie ze "Słowniczka ortograficznego". Następnie prosimy uczniów o zredagowanie spójnego tekstu z wykorzystaniem podanych wyrazów. Oczywiście wyrazy te zaznaczamy innym kolorem lub podkreślamy, aby były widoczne dla całej klasy. 
Fotografia wyrzutu służy drużynie do pracy, gdyż korzystam z jednego zestawu kostek story cubes. Najciekawszy tekst zredagowany przez uczniów wspólnie piszemy jako dyktando. 
W zależności od poziomu klasy, ilości wyrzuconych kostek, liczby zdań itp. określamy czas wykonania zadania. 
To sprawdzony sposób na nieplanowane zastępstwo. Polecam.

Komentarze

  1. Genialne w swojej prostocie... Kostki uwielbiam, ale na takie zastosowanie jeszcze nie wpadłam... Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najprostsze pomysły są najlepsze. W innym wpisie na moim blogu opis, jak wykonać własne kostki story cubes przy pomocy darmowej aplikacji. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, fajne. A szczególnie, że wystarczy jeden lub dwa zestawy kostek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych