Karty jako punkt wyjścia do ćwiczeń ortograficznych, językowych, redakcyjnych w klasach III-VI
Z wielką przyjemnością dzielę się z Wami propozycją, która może wzbogacić i usprawnić codzienną pracę z uczniami w klasach III-VI. Są idealne na lekcje języka polskiego, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Przydadzą się na niespodziewane zastępstwo. Mogą być również wykorzystane w świetlicy szkolnej.
Komplet składa się z 50 kart z trudnością ortograficzną (ó, u, ż, rz, ch, h).
Karty te zostały stworzone z myślą o potrzebach uczniów, którzy wymagają dodatkowego wsparcia w nauce języka polskiego, zwłaszcza pisowni wyrazów.
Proponuję, aby uczeń wylosował kartę, np. do pracy w grupie lub indywidualnej. Następnie wykonał zadania powiązane z kartą.
Poniżej zamieszczam przykładową kartę i zadania do tej karty.
- Podpisz rysunek słowem z trudnością ortograficzną (okulary).
- Dopisz wyrazy, które rymują się z tym słowem.
- Przepisz zagadkę z karty, zaznaczając w niej wyrazy z trudnością ortograficzną.
- Zaprojektuj swoją własną zagadkę o okularach.
- Napisz krótką historyjkę o osobie z okularami, uwzględniając wyrazy z trudnością ortograficzną
- Stwórz listę rzeczy, które pomagają widzieć świat wyraźniej (np. okulary, soczewki).
- Znajdź parę: Dopasuj okulary do ich przeznaczenia (np. słoneczne, korekcyjne, ochronne).
- Odpowiedz na pytanie: Dlaczego okulary są ważne w codziennym życiu?
- Wymyśl hasło reklamowe dla okularów, używając rymu i trudnych ortograficznie słów.
- Podkreśl w tekście te wyrazy, które mają co najmniej dwie sylaby.
- Zbuduj zdanie z wyrazem "widzieć".
- Zaplanuj działania: Jak dbać o okulary, by zawsze pomagały widzieć świat wyraźnie?
- Opisz swoje wymarzone okulary z dodatkami (np. z motywem ulubionego zwierzęcia).
Praca z tymi kartami to nie tylko efektywne wsparcie edukacyjne, ale także szansa na wzmocnienie relacji z uczniami poprzez wspólne rozwiązywanie problemów i celebrowanie ich postępów. Jestem przekonana, że wprowadzenie tego narzędzia do Waszych lekcji przyniesie korzyści zarówno dzieciom, jak i Wam – nauczycielom.
Zachęcam Was serdecznie do wypróbowania tych kart w swojej praktyce. Jestem pewna, że szybko dostrzeżecie pozytywne zmiany w postępach Waszych uczniów.
Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się, napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.
wiolicz@op.pl
Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji.
Komentarze
Prześlij komentarz