Karty jako punkt wyjścia do ćwiczeń ortograficznych, językowych, redakcyjnych w klasach III-VI

 Z wielką przyjemnością dzielę się z Wami propozycją, która może wzbogacić i usprawnić  codzienną pracę z uczniami w klasach III-VI. Są idealne na lekcje języka polskiego, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Przydadzą się na niespodziewane zastępstwo. Mogą być również wykorzystane w świetlicy szkolnej.

Komplet składa się z 50 kart z trudnością ortograficzną (ó, u, ż, rz, ch, h).

Karty te zostały stworzone z myślą o potrzebach uczniów, którzy wymagają dodatkowego wsparcia w nauce języka polskiego, zwłaszcza pisowni wyrazów.

Proponuję, aby uczeń wylosował kartę, np. do pracy w grupie lub indywidualnej. Następnie wykonał zadania powiązane z kartą. 

Poniżej zamieszczam przykładową kartę i zadania do tej karty.

  1. Podpisz rysunek słowem z trudnością ortograficzną (okulary).
  2. Dopisz wyrazy, które rymują się z tym słowem.
  3. Przepisz zagadkę z karty, zaznaczając w niej wyrazy z trudnością ortograficzną.
  4. Zaprojektuj swoją własną zagadkę o okularach.
  5. Napisz krótką historyjkę o osobie z okularami, uwzględniając wyrazy z trudnością ortograficzną
  6. Stwórz listę rzeczy, które pomagają widzieć świat wyraźniej (np. okulary, soczewki).
  7. Znajdź parę: Dopasuj okulary do ich przeznaczenia (np. słoneczne, korekcyjne, ochronne).
  8. Odpowiedz na pytanie: Dlaczego okulary są ważne w codziennym życiu?
  9. Wymyśl hasło reklamowe dla okularów, używając rymu i trudnych ortograficznie słów.
  10. Podkreśl w tekście te wyrazy, które mają co najmniej dwie sylaby.
  11. Zbuduj zdanie z wyrazem "widzieć".
  12. Zaplanuj działania: Jak dbać o okulary, by zawsze pomagały widzieć świat wyraźnie?
  13. Opisz swoje wymarzone okulary z dodatkami (np. z motywem ulubionego zwierzęcia).

Praca z tymi kartami to nie tylko efektywne wsparcie edukacyjne, ale także szansa na wzmocnienie relacji z uczniami poprzez wspólne rozwiązywanie problemów i celebrowanie ich postępów. Jestem przekonana, że wprowadzenie tego narzędzia do Waszych lekcji przyniesie korzyści zarówno dzieciom, jak i Wam – nauczycielom.

Zachęcam Was serdecznie do wypróbowania tych kart w swojej praktyce. Jestem pewna, że szybko dostrzeżecie pozytywne zmiany w postępach Waszych uczniów.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW