Pokaż, co czytasz, a może sięgnę po tę samą książkę

Pokaż, co czytasz- pod takim hasłem przeprowadziłam tegoroczną kampanię szkolnych lektur. W ten sposób chciałam zachęcić moich uczniów do sięgnięcia po (narzucone) książki do czytania.
Z pewnością dla nastolatków najważniejsza jest opinia innego ucznia, najlepiej cieszącego się uznaniem rówieśników, a kampania reklamowa lektury może przynieść wiele korzyści, zwłaszcza jak jest oryginalna, przemyślana i zaskakuje młodego człowieka.

Zobaczcie, jak reklamowaliśmy "Poczwarkę" D. Terakowskiej.
Zaproponowałam wykorzystanie aplikacji storybird  do zwizualizowania treści utworu. 

Całość TUTAJ 

Bardzo spodobał się też filmik wykonany przy pomocy aplikacji animoto. 
 Koncentruje on uwagę na wydarzeniach ukazanych w powieści i przedstawia powody, dla których warto po tę książkę sięgnąć. Muzyka wprowadza w nastrój, a niewielka ilość obrazków sprawia, że uczniowie odczytują argumenty. 

Film znajduje się TUTAJ

Pomiędzy filmikami proponuję wykreślankę. 
Skupi uwagę uczniów na bohaterach, miejscu zdarzenia, ważnych pojęciach i sprawi, że czytelnicy je zapamiętają. 
Wykreślanki również przygotowują uczniowie. 
A Wy jak promujecie czytanie lektur?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4