Z Holmesem na tropie zagadek

Dalsze przygody Sherlocka Holmesa 
opowiadają uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie
 ***************
Przy omawianiu lektury "Pies Baskervillów" podejmowaliśmy wiele aktywności. Jedną z nich było zredagowanie kolejnej przygody Sherlocka Holmesa.

Uczniowie pracowali w grupach, bo taką formę pracy uwielbiają. Wykorzystam kostki story cubes, kolorowe długopisy/ pisaki.



Uczniowie rzucali kostkami opowieści i fotografowali wylosowany układ obrazków. Potem wstawiali je do udostępnionego dokumentu google. Dzięki story cubes kreatywność twórców była dodatkowo pobudzona, a narracja zaskakująca. Uczniowie dokonywali starannej redakcji tekstu napisanego ręcznie i na komputerze. Umiejętnie formatowali tekst, dobierali rodzaj czcionki według rozmiaru i kształtu, stosowali właściwe odstępy, wyznaczali marginesy i justowali tekst, dokonując jego korekty i jednocześnie kontrolując autokorektę. Poprawiali ewentualne błędy językowe, ortograficzne oraz interpunkcyjne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW