Historie kobiece fotografiami inspirowane, czyli tworzymy, edytujemy i wydajemy
Twórcze lekcje języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 2 im. Arkadego Fiedlera w Dębnie nikogo nie dziwią.
Tym razem zaproponowałam uczniom tworzenie historii o kobiecie, jednak niezupełnie dowolnej, bo widocznej na wybranym przez uczniów zdjęciu.
Pracowali w losowo dobranych parach, więc razem dokonywali wyboru fotografii.
Zdjęcia przygotowałam wcześniej, pamiętając o tym, aby były bardzo sugestywne, a ich liczba przekraczała ilość utworzonych zespołów.
Umówiłam się z uczniami, że każda grupa dokonuje wyboru jednej fotografii, co pomoże zróżnicować tematycznie opowiadania. Wyeksponowałam wszystkie fotografie i zachęciłam uczniów do zebrania pomysłów i wspólnego ustalenia wyboru. Szybkie były decyzje moich podopiecznych, którzy twierdzili, że zdjęcie sugeruje historię, a oni mają już pomysł.
Kiedy wszyscy dokonali wyboru, zapoznałam uczniów z wytycznymi do edytowania dokumentu.
Pracowali w losowo dobranych parach, więc razem dokonywali wyboru fotografii.
Zdjęcia przygotowałam wcześniej, pamiętając o tym, aby były bardzo sugestywne, a ich liczba przekraczała ilość utworzonych zespołów.
Umówiłam się z uczniami, że każda grupa dokonuje wyboru jednej fotografii, co pomoże zróżnicować tematycznie opowiadania. Wyeksponowałam wszystkie fotografie i zachęciłam uczniów do zebrania pomysłów i wspólnego ustalenia wyboru. Szybkie były decyzje moich podopiecznych, którzy twierdzili, że zdjęcie sugeruje historię, a oni mają już pomysł.
Kiedy wszyscy dokonali wyboru, zapoznałam uczniów z wytycznymi do edytowania dokumentu.
Kolor zielony
|
Wygląd zewnętrzny postaci
|
Kolor niebieski
|
Miejsce zdarzenia
|
Kolor żółty
|
Czas akcji
|
Kolor czerwony
|
Cechy charakteru
|
Kolor różowy
|
Opis przeżyć wewnętrznych
|
Kolor brązowy
|
Nieoczekiwany zwrot akcji
|
Kolor czarny
|
Takie kolorowe, zestawione w tabeli, wymagania spodobały się uczniom, którzy twierdzili, że są bardzo czytelne i jasne.
Najpierw powstawały prace zapisane tradycyjnie. Potem utworzyłam uczniom dokument na Dysku Google i udostępniłam do edycji.
Zaletą Google Dysk jest możliwość przechowywania i tworzenia dokumentów
"w chmurze" i dostęp do nich w dowolnym momencie tam, gdzie jest
połączenie z Internetem. Dysk umożliwia pracę zespołową, a to oznacza,
że np. wszyscy uczniowie/partnerzy pracujący w projekcie mogą wspólnie
współtworzyć dokument/prezentację itp., z tą różnicą, że każdy korzysta
ze swojego komputera w dowolnym miejscu i czasie.
Dużą jej zaletą jest funkcja śledzenia zmian, która pozwala przeglądać
modyfikacje wprowadzone w dokumencie i cofać dowolne z nich. Starsze
wersje są przechowywane bezterminowo i nie wliczają się do limitu
miejsca.
DOKUMENT ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ.
Na zakończenie utworzyliśmy elektroniczną książeczkę, którą udostępniam poniżej.
Warto stworzyć zbiór różnorodnych fotografii, widokówek, ilustracji. Z pewnością pomogą nam zainspirować i zmotywować uczniów, także podczas lekcji zastępczych.
Komentarze
Prześlij komentarz