Historie kobiece fotografiami inspirowane, czyli tworzymy, edytujemy i wydajemy

Twórcze lekcje języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 2 im. Arkadego Fiedlera w Dębnie nikogo nie dziwią.
Tym razem zaproponowałam uczniom tworzenie historii o kobiecie, jednak niezupełnie dowolnej, bo widocznej na wybranym przez uczniów zdjęciu.

Pracowali w losowo dobranych parach, więc razem dokonywali wyboru fotografii.


Zdjęcia przygotowałam wcześniej, pamiętając o tym, aby były bardzo sugestywne, a ich liczba przekraczała ilość utworzonych zespołów.

Umówiłam się z uczniami, że każda grupa dokonuje wyboru jednej fotografii, co pomoże zróżnicować tematycznie opowiadania. Wyeksponowałam wszystkie fotografie i zachęciłam uczniów do zebrania pomysłów i wspólnego ustalenia wyboru. Szybkie były decyzje moich podopiecznych, którzy twierdzili, że zdjęcie sugeruje historię, a oni mają już pomysł.

Kiedy wszyscy dokonali wyboru, zapoznałam uczniów z wytycznymi do edytowania dokumentu.
Kolor zielony
Wygląd zewnętrzny postaci
Kolor niebieski
Miejsce zdarzenia
Kolor żółty
Czas akcji
Kolor czerwony
Cechy charakteru
Kolor różowy
Opis przeżyć wewnętrznych
Kolor brązowy
Nieoczekiwany zwrot akcji
Pozostały tekst
Kolor czarny

Takie kolorowe, zestawione w tabeli, wymagania spodobały się uczniom, którzy twierdzili, że są bardzo czytelne i jasne. 

Najpierw powstawały prace zapisane tradycyjnie. Potem utworzyłam uczniom dokument na Dysku Google i udostępniłam do edycji. 
 Zaletą Google Dysk jest możliwość przechowywania i tworzenia dokumentów "w chmurze" i dostęp do nich w dowolnym momencie tam, gdzie jest połączenie z Internetem. Dysk umożliwia pracę zespołową, a to oznacza, że np. wszyscy uczniowie/partnerzy pracujący w projekcie mogą wspólnie współtworzyć dokument/prezentację itp., z tą różnicą, że każdy korzysta ze swojego komputera w dowolnym miejscu i czasie.
Dużą jej zaletą jest funkcja śledzenia zmian, która pozwala przeglądać modyfikacje wprowadzone w dokumencie i cofać dowolne z nich. Starsze wersje są przechowywane bezterminowo i nie wliczają się do limitu miejsca. 

DOKUMENT ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ. 

Na zakończenie utworzyliśmy elektroniczną książeczkę, którą udostępniam poniżej. 

Read more publications on Calaméo 
Wytwór naszej pracy to pamiątka, którą wielu uczniów zachowuje.  
Warto stworzyć zbiór różnorodnych fotografii, widokówek, ilustracji. Z pewnością pomogą nam zainspirować i zmotywować uczniów, także podczas lekcji zastępczych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4