Patchworkowy wiersz o wiośnie

Co łączy Dzień Wagarowicza z Międzynarodowym Dniem Poezji? 

Termin: 21 marca :) 
Podjęłam próbę połączenia obu świąt i zaproponowałam uczniom okolicznościowe zadanie.

Tworzyliśmy wiersze o wiośnie.
Ponieważ niezbędne były materiały (gazety, nożyczki, klej, farbki, kredki, wycinanki, kartki) zapowiedziałam kilka dni wcześniej, co będzie na potrzebne na wspomnianych zajęciach. Ograniczony czas lekcji skłonił mnie do podjęcia decyzji, aby uczniowie pracowali w grupach. 
Zależy mi na tym, aby uczniowie pracowali ciągle w nowym zespole, dlatego przydział do grup losowaliśmy.
Oto przygotowane przeze mnie kartki do losowania:




 Każda grupa układała autorski wiersz o wiośnie według ustalonych kryteriów.

Lekcja bardzo się podobała. Uczniowie byli z siebie bardzo zadowoleni, a motywacja utrzymywała się przez całe zajęcia.

Jednak spełnienie wszystkich kryteriów w tak krótkim czasie okazało się niebywale trudne.

Oto prace uczniów:




Czego uczyli się, co ćwiczyli i doskonalili moi uczniowie?
  • czytanie ze zrozumieniem,
  • redagowanie własnego tekstu z gotowych elementów,
  • określanie problematyki/ tematyki utworu,
  • omawianie budowy utworu lirycznego, podział na wersy i strofy,
  • nadawanie tytułu,
  • określanie podmiotu lirycznego, jego charakterystyka,
  • stosowanie środków stylistycznych, określanie ich funkcji,
  • dostrzeganie rymów lub ich braku,
  • tworzenie neologizmów,
  • obrazy poetyckie,
  • utrwalanie pisowni wyrazów,
  • współpraca w grupie, w parze,
  • dyskusja, formułowanie argumentów, ustalenie wspólnego stanowiska.

Tekst jest wytworem finalnym, a nie celem samym w sobie.

Jestem dumna z moich uczniów i miło zaskoczona efektami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych