Autorefleksja i sposób na zaprezentowanie siebie


Podczas zajęć  często proszę uczniów o refleksję na określony temat, pochylenie się nad jakimś problemem, przyjrzenie się zagadnieniu.

Refleksja jest bowiem istotnym aspektem na ścieżce do samodoskonalenia. Skłania nas do oceny siebie samego i własnych czynów. Uczy dostrzegać  własne działania i pozwala na ich zmianę. 

Motywuje do poszukiwania odpowiedzi na  pytania:
 „Co mogę w sobie zmienić?”, „Czego mogę się jeszcze nauczyć?”, „Jakie są moje mocne strony i w jakich dziedzinach odczuwam braki?” 

Uczymy się na błędach i przeżyciach innych osób, ale najbardziej przekonują nas własne doświadczenia. 

Propozycje zadań do karty autorefleksji:
1. Narysuj symbol/ rekwizyt, który najtrafniej Cię opisuje/ który się z Tobą kojarzy/ z którym się identyfikujesz.
2. Jestem dobry/ dobra w...
3. Nie sprawia mi przyjemności robienie/ wykonywanie...
4. Gdybym miał/ -a dużo czasu, z przyjemnością ...
5. W przyszłości chciałbym- -abym... 
6. Moim marzeniem jest zostać...
7. Aby wykonywać ten zawód, muszę dowiedzieć się/ poznać/ zrozumieć, że...
8. Pomogą mi w tym  moje cechy/ umiejętności/ zdolności...
9. Muszę pokonać przeszkody...
10. W osiągnięciu celu pomogą mi...
11. Poświęcę temu...
12. Zajmie mi to...

Takie działanie uczy rozwijania umiejętności życiowych, czyli kierowania własnym życiem.  Uczy planowania własnej drogi życiowej i wpływa na motywację.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych