Warsztaty antydyskryminacyjne


24 listopada 2017 r. w Szkole Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie miało miejsce niezwykle spotkanie.
Jego celem było skonfrontowanie wyobrażeń uczniów i uczennic o realiach życia osób, które zdecydowały się opuścić swoje miejsce zamieszkania, z ich osobistymi doświadczeniami oraz pokazanie, jak globalne trendy migracyjne wpływają na los konkretnej osoby.

Gościliśmy w naszej szkole:
Panią Martę Latsabidze – wiceprezes Stowarzyszenia Vox Humana, prezes Stowarzyszenia Prokaukazja, członkinię Stowarzyszenia Diaspora Gruzińska w Polsce, Stowarzyszenia Nasz Norblin i Fundacji Obywatelska Perspektywa, edukatorkę, asystentkę kulturową, trenerkę warsztatów międzykulturowych i zajęć interaktywnych z elementami kultury polskiej, asystentkę rodzin cudzoziemskich, która prowadzi lekcje i wykłady na temat Gruzji, wykłady i szkolenia dla nauczycieli na temat pracy w środowisku wielokulturowym;

Pana Besika Latsabidze – prezesa Stowarzyszenia Diaspora Gruzińska w Polsce, artystę muzyka, członka Stowarzyszenia Vox Humana i Fundacji Obywatelska Perspektywa, konsultanta kulturowego w szkołach wielokulturowych, tłumacza z języka gruzińskiego i rosyjskiego, asystenta kulturowego uczniów cudzoziemskich, asystenta rodzin cudzoziemskich, który  prowadzi szkolenia dla nauczycieli na temat specyfiki pracy z uczniami cudzoziemskimi i pracy w środowisku wielokulturowym.

W dwugodzinnych warsztatach wzięli udział uczniowie klasy 3a i 3b. Dowodem na to, że goście wzbudzili wielkie zainteresowanie, było to, że uczniowie zrezygnowali z przerwy pomiędzy lekcjami, by posłuchać wypowiedzi gości, móc zadać pytania, obejrzeć filmy edukacyjne.
Warsztaty uświadomiły, jakie przesłanki obejmuje dyskryminacja, zachęcały do refleksji na temat aspektów własnej tożsamości, pozytywnych i negatywnych uprzedzeń dotyczących grup, promowały postawę tolerancji, antydyskryminacji i świadomego życia w zmieniającym się wielokulturowym społeczeństwie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych