WebQuest- Czytam i polecam



Wprowadzenie:


Czytanie sprawia przyjemność, zaspokaja ciekawość, rozwija horyzonty, wpływa na świat wartości czytelnika. Czytanie to sposób spędzenia wolnego czasu, przeniesienie się w miejsca, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia, to okazja do poznania nowych ludzi- tych fikcyjnych i rzeczywistych. Czytanie umożliwia realizację marzeń, doświadczanie nowego i powracanie do tego, co już było.

Uczestnicy projektu będą popularyzowali czytanie książek wśród dzieci i młodzieży. Podzielą się swoim doświadczeniami czytelniczymi. Wyrażą swoją opinię o książkach i wezmą udział w dyskusji. Stworzą społeczność młodych czytelników.

Podczas realizacji projektu będą pełnić rolę recenzentów, którzy napiszą sprawozdania/ recenzje polecanych przez siebie książek.


Zadadzą sobie pytanie: Co łączy bohatera z ich osobą?

Zadania

Drodzy uczniowie! Waszym zadaniem jest poszukiwanie w książkach tego, co jeszcze nie odkryte. Odkrywanie urody słowa i piękna języka. Przygotowanie ciekawych aktywności, prezentacji, recenzji przybliżających problematykę utworów, ich autorów i czasy, w których zostały napisane.

Proces

Nad zadaniami będziecie pracować w parach. Każda dwójka dokona wyboru utworu i przygotuje materiały z wykorzystaniem technologii komputerowej.




Pary uczniów skoncentrują się na wybranym gatunku literacki spośród: powieść historyczna, powieść gotycka, powieść science- fiction, powieść fantasy, romans, powieść przygodowa, przygoda młodzieżowa, powieść marinistyczna, powieść obyczajowa.

Zadanie należy wykonać w ciągu miesiąca.

Źródła

https://czytamy.gwo.pl/
https://www.slideshare.net/lustrobiblioteki/100-kreatywnych-pomysw-na-promocj-czytelnictwa-czytanie-wyzwala-kreatywno-autorka-barbra-maria-morawiec-lustro-biblioteki
https://blogiceo.nq.pl/bibliotekazklasa/2014/12/13/szkolny-odlot-czytelniczy-czyli-nowe-pomysly-na-czytanie-w-szkole/
http://www.juniormedia.pl/junior-krytyk/ksi%C4%84%C5%BBka
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/107091/ksiazki-moja-milosc
http://moznaprzeczytac.pl/jak-napisac-recenzje-ksiazki/


Kryteria oceny zadania
Wymagania Podstawowe
1
Rozszerzające
2
Dopełniające
3
Wykraczające
4
Punkty

Zawartość merytoryczna opracowania
Duża pobieżność w opracowanym materiale, informacje chaotyczne, niepełne Poprawnie opracowany temat, lecz dość pobieżnie Wyczerpujące przedstawienie tematu Wyczerpujące przedstawienie tematu, dużo ciekawych informacji 4 pkt.

Wizualne wrażenie pracy

Układ treści mało czytelny, źle dopasowane kolory i czcionka Układ treści czytelny, źle dobrane kolory i czcionka Treści poprawnie rozmieszczone, dobrze dobrane kolorystyka i czcionka Treści rozmieszczone przejrzyście, właściwa kolorystyka i wielkość czcionki. Zastosowana animacja niestandardowa 4 pkt.

Ortografia, stylistyka, literówki

Błędy ortograficzne, stylistyczne, literówki Brak błędów ortograficznych, kilka stylistycznych i literówek Niewielka ilość literówek, brak błędów ortograficznych i stylistycznych Brak błędów ortograficznych, stylistycznych i literówek 4 pkt.

Oprawa graficzna

Brak zdjęć i ilustracji Niewielka ilość zdjęć (lustracji) Wystarczająca ilość zdjęć (ilustracji) Zdjęcia (ilustracje) ciekawe, dobrze dobrane do przedstawionych treści 4 pkt.

Współpraca w grupie

Minimalna współpraca, nieporozumienia między członkami grupy Słaba praca grupowa, przewaga przygotowań indywidualnych Dobra współpraca, nierównomiernie rozłożenie zadań między członków grupy Doskonała współpraca całej grupy, równomierne rozłożenie zadań 4pkt.
Punkty zostaną przeliczone wg PSO obowiązującego w danej szkole.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4