WebQuest- Czytam i polecam
Wprowadzenie:
Czytanie sprawia przyjemność, zaspokaja ciekawość, rozwija horyzonty, wpływa na świat wartości czytelnika. Czytanie to sposób spędzenia wolnego czasu, przeniesienie się w miejsca, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia, to okazja do poznania nowych ludzi- tych fikcyjnych i rzeczywistych. Czytanie umożliwia realizację marzeń, doświadczanie nowego i powracanie do tego, co już było.
Uczestnicy projektu będą popularyzowali czytanie książek wśród dzieci i młodzieży. Podzielą się swoim doświadczeniami czytelniczymi. Wyrażą swoją opinię o książkach i wezmą udział w dyskusji. Stworzą społeczność młodych czytelników.
Podczas realizacji projektu będą pełnić rolę recenzentów, którzy napiszą sprawozdania/ recenzje polecanych przez siebie książek.
Zadadzą sobie pytanie: Co łączy bohatera z ich osobą?
Zadania
Drodzy uczniowie! Waszym zadaniem jest poszukiwanie w książkach tego, co jeszcze nie odkryte. Odkrywanie urody słowa i piękna języka. Przygotowanie ciekawych aktywności, prezentacji, recenzji przybliżających problematykę utworów, ich autorów i czasy, w których zostały napisane.
Proces
Nad zadaniami będziecie pracować w parach. Każda dwójka dokona wyboru utworu i przygotuje materiały z wykorzystaniem technologii komputerowej.

Pary uczniów skoncentrują się na wybranym gatunku literacki spośród: powieść historyczna, powieść gotycka, powieść science- fiction, powieść fantasy, romans, powieść przygodowa, przygoda młodzieżowa, powieść marinistyczna, powieść obyczajowa.
Zadanie należy wykonać w ciągu miesiąca.
Źródła
https://czytamy.gwo.pl/
https://www.slideshare.net/lustrobiblioteki/100-kreatywnych-pomysw-na-promocj-czytelnictwa-czytanie-wyzwala-kreatywno-autorka-barbra-maria-morawiec-lustro-biblioteki
https://blogiceo.nq.pl/bibliotekazklasa/2014/12/13/szkolny-odlot-czytelniczy-czyli-nowe-pomysly-na-czytanie-w-szkole/
http://www.juniormedia.pl/junior-krytyk/ksi%C4%84%C5%BBka
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/107091/ksiazki-moja-milosc
http://moznaprzeczytac.pl/jak-napisac-recenzje-ksiazki/
Kryteria oceny zadania
Wymagania | Podstawowe 1 |
Rozszerzające 2 |
Dopełniające 3 |
Wykraczające 4 |
Punkty |
---|---|---|---|---|---|
Zawartość merytoryczna opracowania |
Duża pobieżność w opracowanym materiale, informacje chaotyczne, niepełne | Poprawnie opracowany temat, lecz dość pobieżnie | Wyczerpujące przedstawienie tematu | Wyczerpujące przedstawienie tematu, dużo ciekawych informacji | 4 pkt. |
Wizualne wrażenie pracy |
Układ treści mało czytelny, źle dopasowane kolory i czcionka | Układ treści czytelny, źle dobrane kolory i czcionka | Treści poprawnie rozmieszczone, dobrze dobrane kolorystyka i czcionka | Treści rozmieszczone przejrzyście, właściwa kolorystyka i wielkość czcionki. Zastosowana animacja niestandardowa | 4 pkt. |
Ortografia, stylistyka, literówki |
Błędy ortograficzne, stylistyczne, literówki | Brak błędów ortograficznych, kilka stylistycznych i literówek | Niewielka ilość literówek, brak błędów ortograficznych i stylistycznych | Brak błędów ortograficznych, stylistycznych i literówek | 4 pkt. |
Oprawa graficzna |
Brak zdjęć i ilustracji | Niewielka ilość zdjęć (lustracji) | Wystarczająca ilość zdjęć (ilustracji) | Zdjęcia (ilustracje) ciekawe, dobrze dobrane do przedstawionych treści | 4 pkt. |
Współpraca w grupie |
Minimalna współpraca, nieporozumienia między członkami grupy | Słaba praca grupowa, przewaga przygotowań indywidualnych | Dobra współpraca, nierównomiernie rozłożenie zadań między członków grupy | Doskonała współpraca całej grupy, równomierne rozłożenie zadań | 4pkt. |
Komentarze
Prześlij komentarz