Recykling poetycki, czyli wiersze z odzysku
Światowy Dzień Poezji to okazja do zabawy poetyckiej. Zaproponowałam gimnazjalistom recykling poetycki, czyli kreatywną destrukcję.

Czytając uważnie, wybierali z potoku słów wyrazy w celu poukładania ich na nowo, np. stworzenia kolejnego dzieła, jego kontynuacji, wybranego środka stylistycznego.
Wymagało to od nich wielokrotnego czytania tekstu i poszukiwania słów przydatnych do tworzenia nowego.
Z efektów pracy byli bardzo zadowoleni, choć zadanie okazało się nie lada wyzwaniem.
Wymagało to od nich wielokrotnego czytania tekstu i poszukiwania słów przydatnych do tworzenia nowego.
Z efektów pracy byli bardzo zadowoleni, choć zadanie okazało się nie lada wyzwaniem.


Uczniowie koncentrowali się na słowie, uważnie czytali teksty i zastanawiali się nad ich przesłaniem. Zestawiali wybrane przez siebie słowa, by stworzyć nową jakość, a tym samym pochylić się nad poezją.
Było to naprawdę ciekawe i przydatne doświadczenie, dzięki któremu poznałam i stworzyłam nową formę literacką z wykorzystaniem techniki malarskiej.
OdpowiedzUsuń