Recykling poetycki, czyli wiersze z odzysku


Światowy Dzień Poezji to okazja do zabawy poetyckiej. Zaproponowałam gimnazjalistom recykling poetycki, czyli kreatywną destrukcję.


Czytając uważnie, wybierali z potoku słów wyrazy w celu poukładania ich na nowo, np. stworzenia kolejnego dzieła, jego kontynuacji, wybranego środka stylistycznego.

Wymagało to od nich wielokrotnego czytania tekstu i poszukiwania słów przydatnych do tworzenia nowego.

Z efektów pracy byli bardzo zadowoleni, choć zadanie okazało się nie lada wyzwaniem.








Uczniowie koncentrowali się na słowie, uważnie czytali teksty i zastanawiali się nad ich przesłaniem. Zestawiali wybrane przez siebie słowa, by stworzyć nową jakość, a tym samym pochylić się nad poezją.

Komentarze

  1. Było to naprawdę ciekawe i przydatne doświadczenie, dzięki któremu poznałam i stworzyłam nową formę literacką z wykorzystaniem techniki malarskiej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Klucz do angażujących lekcji- stacje zadaniowe do lektury ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem"

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

,,Chłopcy z Placu Broni" — 21 zadań, które ożywiają lekturę i przygotowują do egzaminu