Lapbooki o bohaterach historycznych powieści "Quo vadis"
Lapbooki zostają na stałe na moich lekcjach. Sprawdziły się! Są atrakcyjną dla uczniów formą pracy. Wierzę w to, że na każdym etapie edukacyjnym i na większości przedmiotów szkolnych można je wykorzystać. Spróbujcie na swoich zajęciach.
Po raz pierwszy na swoim blogu o lapbookach pisałam TUTAJ- link poniżej.

Tym razem wykonywali lapbooki uczniowie klas pierwszych gimnazjum. Wiedziałam, że niewielu z nich przeczytało lekturę. Kiedy dokonaliśmy podziału postaci na historyczne i fikcyjne, zdecydowałam, że tych pierwszych przedstawią uczniowie.
Oczywiście, lapbooki wykonywaliśmy podczas lekcji, a uczniowie musieli przygotować się w domu.
Wyszukiwali potrzebne informacje oraz cytowali odpowiednie fragmenty tekstu, Odróżniali informacje o faktach od opinii. Rekonstuowali losy bohatera.
Wskazywali na czynniki wpływające na jego decyzje. Wskazywali skutki działań. Porównywali cechy wybranego bohatera do innego lub do siebie samego.
Wskazywali na czynniki wpływające na jego decyzje. Wskazywali skutki działań. Porównywali cechy wybranego bohatera do innego lub do siebie samego.
Największą trudność sprawiło im zaprezentowanie postaci przed rówieśnikami. Pięciominutowe wystąpienie dotyczące charakterystyki bohatera to nie lada wyzwanie dla nieśmiałych uczniów.
Lapbooki pomagają im opanować zdenerwowanie, dodają pewności siebie, uczą panowania nad rękami, gwarantują, że każdy coś powie, a w najtrudniejszym momencie odczyta ze swojej pracy.
Zadanie służy przygotowaniu do redagowania charakterystyki. Uczniowie mogą korzystać ze swoich materiałów i lektury. Wykorzystują przy tym wiedzę o epoce.
Polecam.


Świetny pomysł. Może i moi licealisci podłapią...
OdpowiedzUsuńBiorę pomysł na swoje lekcje :)
OdpowiedzUsuń