Idealny uczeń... czyli jaki? Pomysł na lekcję wychowawczą
Można moralizować, nakazywać, prosić, ale można też dać wolną rękę uczniom.
Czy myślicie, że oni nie wiedzą, czego my- dorośli- od nich oczekujemy?
Na lekcji wychowawczej poprosiłam, aby uczniowie klasy I gimnazjum w dowolny sposób przedstawili, kim jest idealny uczeń. Pracowali w małych grupach.
Oto efekty ich pracy:
Wybrany sprawozdawca przedstawił wyniki pracy grupowej.
Cieszę się, że idealny uczeń to także uczynny kolega i empatyczny młody człowiek.
Lekcję zakończyliśmy refleksją nad sobą i wyznaczyliśmy kierunek pracy nad sobą.
Wykorzystane w Sp w 5 klasie, wyszły świetne odpowiedzi. Do lekcji dodałem od siebie - ksero które dzieci kolorowały. Potem wypisały po 5 ważnych według nich cech idealnego ucznia. Następnie zebrałem wszelkie wyniki z lekcji i wypisałem na gazetce cechy dotyczące idealnego ucznia według klasy. Cechy wiszą cały czas i przypominają nad czym uczniowie mają pracować.
OdpowiedzUsuń