Dzieła renesansowe mówią same za siebie- wykorzystanie TIK na języku polskim

„Stworzenie Adama”
Zawsze, gdy przychodzimy do galerii sztuki, przewodnik opowiada nam o obrazach. Na lekcjach sprawa ma się podobnie, z tą różnicą, że i my możemy po uprzednim przygotowaniu popisać się wiedzą o dziełach malarskich. A co by było, gdyby to malowidła mówiły o sobie?
„Madonna w grocie”

„Dama z gronostajem”

„Madonna Sykstyńska”

„Mona Lisa”

Uwaga: Kolejność wymienionych dzieł jest przypadkowa.








Z pewnością byłoby to miłe odejście od schematyzmu. Szkoda tylko, że nierealne i wyjęte jakby z książki fantasy. Ale z drugiej strony, kto wie? Może i ten szalony pomysł mógłby się ziścić. Przyszłość przyniesie wiele zmian nie tylko w życiu codziennym, ale i sztuce.


Możliwe, że kiedyś dowiadywanie się czegoś o obrazach będzie przystępniejsze i znacznie przyjemniejsze dla niektórych ludzi, a w rezultacie zachęci ich do częstszego odwiedzania muzeów o galerii. A jak powszechnie wiadomo, sztuka kształci i ubogaca w doświadczenie.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca