Opłakujemy Urszulkę wraz z Janem Kochanowskim- karty lekturowe do ,,Trenów"

,,Treny" dla współczesnego ucznia są trudne do zrozumienia z powodu nagromadzenia archaizmów, odwołań do kultury starożytnej, licznych środków stylistycznych. Karty lekturowe z pewnością ułatwią omówienie tekstów i ukierunkują pracę na lekcji.

Polecenia na kartach dotyczą przede wszystkim ,,Trenu I", ,,Trenu V", ,,Trenu VII" i ,,Trenu VIII".
Warto pamiętać, że nie należy poszukiwać podobieństwa zewnętrznego do postaci rzeczywistych. Zadaniem pomocy dydaktycznych jest pomoc w zrozumieniu utworu, a wizerunek Kochanowskiego, jaki znamy, to zasługa Jana Matejki. 

Do ćwiczeń przygotowałam 36 grafik. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom w zrozumieniu cyklu utworów Jana Kochanowskiego.

Grafiki zaprojektowałam  przy pomocy sztucznej inteligencji.  

Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych