środa, 18 stycznia 2017

Bohaterowie "Dywizjonu 303" naszymi znajomymi na facebooku

O pomyśle na zajęcia "Przyłączamy bohaterów literackich do portalu społecznościowego" pisałam już wcześniej. TUTAJ 

Przy okazji omawiania lektury "Dywizjon 303" postanowiłam zastosować go w praktyce. Niebanalna praca na lekcji spodobała się uczniom.

Poleciłam gimnazjalistom wyszukanie informacji w różnych źródłach o bohaterach i przyniesienie ich na lekcję. Ponadto każdy miał być wyposażony w kartkę w dowolnym kolorze, nożyczki, klej, pisaki, kolorowe długopisy itp.  Dopiero na lekcji objaśniłam, jak pracujemy. Ich miny/- bezcenne :)

Po wykonanej pracy uczniowie opowiadali pozostałym o wybranej postaci, unikając odczytywania jakichkolwiek informacji.


Na zakończenie otrzymałam informacje zwrotne od swoich uczniów:
  • więcej pamiętam  o bohaterach,
  • poznałem inną formę notowania,
  • poszerzyłem wiedzę o Dywizjonie 303 i jego historii, 
  • ćwiczyliśmy wyszukiwanie informacji w różnych źródłach,
  • w ciekawy sposób zgromadziliśmy materiał do charakterystyki,
  • zadanie zmobilizowało mnie do ciekawego przedstawienia postaci, 
  • przełamanie oporów przed publicznym zabieraniem głosu,
  • nauczyliśmy się planować pracę własną,
  • wykonywaliśmy pracę w sposób nieszablonowy.
Licencja Creative Commons 

3 komentarze:

  1. Swietny pomysl! Kradne :) za pozwoleniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam skorzystać z pomysłu podczas lekcji z "Krzyżaków" Henryka Sienkiewicza dotyczącej Zbyszka z Bogdańca. Pomysł sprawdził się fantastycznie, gimnazjaliści byli zachwyceni!!! Gratuluję pomysłodawczyni i czekam na kolejne lekcyjne inspiracje. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystałam pomysł właśnie na lekcję z "Dywizjonu". Uczniowie zaangażowani. Robią. Pracują całą lekcję. Pytam na koniec - jak się wam podobało? Najbardziej pozytywna opinia - średnio. :)
    Ja i tak jestem zadowolona z efektu.

    OdpowiedzUsuń